Nová veľkolepá misia Hyundai sa volá Road to 2021.
Súčasťou novej stratégie je veľká modelová ofenzíva. Hyundai chce do roku 2021 predstaviť až 30 nových áut. Z toho 14 má byť tzv. zelených.
Hyundai už predáva autá aj priamo cez internet
"Aby sme sa mohli stať ázijskou značkou č. 1 v Európe, definovali sme si 4 základné kamene založené na potrebách a očakávaniach našich zákazníkov." - Thomas Schmid - šéf Hyundai Motor Europe. "Našim cieľom je demokratizovať nové technológie a vďaka nim urobiť životy našich klientov jednoduchšie v každej oblasti. Už teraz sme najlepšou automobilovou značkou v oblasti klientskej spokojnosti, rovnako tak v predaji aj servise v EÚ. Progresivitu a inovátorstvo v niektorých oblastiach ukazujú už teraz. Napríklad tým, že po Tesla Motors sú druhou značkou ochotnou predávať nové autá priamo cez internet. Pri tejto inovácii Tesla Motors naráža na domácom trhu v USA v jednotlivých štátoch na viaceré komplikácie, súdne spory a dokonca zákazy predaja. No zdá sa, že aj keď sa to tradičným predajcom a distributérom áut neveľmi páči, toto bude jedna z ciest blízkej budúcnosti.
Aj keď neviem, z akého prieskumu toto zistenie vychádza, zástupcovia značky tvrdia, že Hyundai je už teraz najlepší v oblasti klientskej spokojnosti v oblasti predaja a servisovania.
Inovátorstvo sa značke v žiadnom prípade nedá uprieť. Hyundai je po Tesle druhou automobilkou, ktorá predáva svoje autá priamo cez internet. Kórejci doposiaľ takto predali necelé dve stovky a veria že to ešte zásadne porastie.
Stratégia Road to 2021 má 4 základné kamene
Jedným zo základných kameňov misie sú takzvané typy i. V Európe sa z typov i10, i20, i30 a i40 predá až 55 % produkcie. Aktuálna i30 II. generácie prináša mnohé nové technológie v oblasti bezpečnosti a konektivity širokým masám. Podľa EuroNCAP je i30 v testovaní bezpečnosti prvé auto, ktoré získalo 5 hviezdičiek v podľa medzičasom znova sprísnených kritérií.
Ďalším zo základov je mobilita budúcnosti, teda orientácia na technológie a inovatívny prístup, vďaka ktorému môže byť značka pred konkurenciou. Hyundai Motors chce byť značkou, ktorá ponúkne najširšiu paletu hnacích agregátov. Tu nehovoríme len o spaľovacích motoroch, ale aj o hybridoch, elektromobiloch a palivových článkoch. V tejto súvislosti chce Hyundai priniesť na trh 14 nových eco modelov. Z nich 5 hybridov, 4 plug-in hybridy, 4 elektroautá a auto na palivové články. Okrem toho bude firma investovať do vývoja autonómnej jazdy, iniciatív zdieľania áut a prepojenia medzi autami.
O zdieľaní áut doposiaľ hovoria skôr nové spoločnosti, rôzne malé firmy, alebo požičovne. Viacero veľkých značiek síce s myšlienkou súhlasí, no v tomto novom biznise ešte služby priamo neponúka. Hyundai k nim chce patriť tiež a tvrdí, že do r2021 ako prvý pripraví program zdieľania áut.
Samozrejme, nesmú chýbať SUVéčka! Najrýchlejšie rastúci segment áut s dôrazom na prémiovú kvalitu nemôže pri svojej misii obísť ani Hyundai. V opačnom prípade by bola misia 2021 od začiatku neúspešná. S SUV začali ešte v roku 2001 predstavením typu Santa Fe. Odvtedy ponuka SUV narástla, no hlavne získala kredit a dobrú povesť. A to tiež znamená nezanedbateľný podiel na trhu, až 1,4 milióna predaných SUV. Najsilnejším z nich je Tuscon, ktorého za 2 roky kúpilo viac než 250 000 ľudí. Po úspešnom C-SUV prichádza menší typ Kona v kategórii B-SUV. Tá sa budúci rok objaví aj ako elektromobil.
Štvrtým základným kameňom úspechu značky je výkon a emócia. To znamená divízia Hyundai N a motoršportové aktivity. V roku 2014 založili WRC tím a tento rok prichádza prvý skutočný športiak ladený na viac než 10 okruhoch sveta. Model i30 N má byt len začiatok... :)