Riadenie automobilov prešlo počas ostatných dekád veľkým vývojom. Posilňovač dnes berieme ako úplnú samozrejmosť, mnohé modely majú natáčanie zadnej osi a pri niektorých spája volant s kolesami výhradne kábel. Hyundai momentálne skúma ďalšie možnosti progresu v tomto smere.

Kórejský gigant si v USA patentoval individuálne riadenie kolies, ktoré predpokladá absenciu klasických náprav. Ľavá strana by sa mohla hýbať v opačnom smere ako pravá. Nákresy zverejnené v rámci registrácie pritom naznačujú, že kolesá by mohli dosiahnuť uhol až 90 stupňov. Podmienkou tejto schopnosti je ich špeciálne zavesenie.

Predkladané riešenie by znamenalo zásadné zlepšenia na poli manévrovania. Inovatívny systém teoreticky umožní otočiť sa na mieste, prípadne pohyb do strany. To by mohlo znamenať výrazní uľahčenie mnohými nenávideného paralelného parkovania. Patent pritom predpokladá, že ovládanie by mala na starosti riadiaca jednotka a zapínala by sa tlačidlami v oblasti voliča prevodovky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

GMC Hummer EV má režim Crab Walk

Podanie patentovej žiadosti ešte neznamená, že Hyundai samostatné riadenie kolies nasadí do sériovej výroby. No minimálne o ňom uvažuje. Možnosti zlepšenia ovládateľnosti riešia aj viaceré ďalšie automobilky, napríklad elektromobil GMC Hummer EV dostal režim diagonálnej jazdy s označením Crab Walk. V jeho prípade sa však kolesá na jednotlivých nápravách otáčajú súhlasným smerom a majú ďaleko menší uhol než v návrhu kórejskej firmy.

Zdroj: USPTO, Motor1