Nový Hyundai Tucson bude mať niekoľko motorov vo výkonovom spektre 115 koní až 185 koní. Agregáty je možné kombinovať s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s novou 7-stupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami.
Hyundai sa vrátil k názvu Tucson pre svoje kompaktné SUV, označenie ix35 dlho nevydržalo
„Dizajn vyjadruje nášho progresívneho ducha a vášeň a významne prispieva k transformácii našej značky. Nový Tucson má výrazný a atletický vzhľad dosiahnutý modelovanými povrchmi, výraznými proporciami, ostrými líniami a hlavne najnovšou šesťuholníkovou maskou chladiča, charakteristickou pre našu značku,“ rekapituluje Peter Schreyer.
Na prednej časti karosérie nového modelu Tucson dominuje charakteristická šesťuholníková maska chladiča Hyundai, ktorá v spojení s prednými reflektormi zo svietiacich diód LED vytvára typickú identitu kórejskej značky.
Na zadnej časti karosérie zaujmú najmä výrazné horizontálne línie, ktoré vychádzajú z lemov blatníkov. Zadné skupinové svetlá a odrazové sklá dizajnéri pretiahli až po okraje karosérie a tým opticky zväčšujú proporcie. Pri pohľade zozadu nájdeme tiež dvojitú koncovku výfukov.
Zastavme sa na chvíľu pri rozmeroch nového Tucsona. Novinka narástla do dĺžky o 65 mm (4 475 mm), na šírku o 30 mm (1 850 mm) a výška ostala nezmenených 1 645 mm. Rázvor narástol o 30 mm na hodnotu 2 670 mm. Batožinový priestor má v základnej polohe objem 513 litrov, ktorý po sklopení sedadiel narastie až na 1 513 litrov.
V interiéri máme očakávať lepšie materiály a viac priestoru. Na všetkých povrchoch kabíny použili dizajnéri mäkšie materiály. Na stredovej konzole je veľký 8-palcový (20,3 cm) dotykový displej. Zákazníci si môžu zvoliť z troch farieb interiéru: čiernu Oceanids Black, béžovú Chai Beige a tmavo červenú Red Wine. Interiér je k dispozícii s látkovými alebo koženými poťahmi sedadiel.
Tucson môžete mať na 16", 17" a 19" diskoch.
Ako sme si už pri značke Hyundai zvykli, zákazníci si budú môcť okrem vyhrievaných sedadiel priplatiť aj za vyhrievaný volant. Novinkou sú pre Hyundai v segmente kompaktných SUV ventilované sedadlá. V najvyššej výbave počítajte aj s vyhrievanými zadnými sedadlami.
Zaujímavým a zároveň praktickým riešením je automatické elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru Smart Power Tailgate. Systém otvorí dvere automaticky po priblížení osoby s elektronickým kľúčom smart vo vrecku. Tucson má aj parkovací automat Smart Parking Assist System (SPAS), ktorý umožňuje paralelné aj kolmé parkovanie. Nový navigačný systém TomTom je údajne až 3x rýchlejší ako predchádzajúca generácia. Súčasťou GPS navigácie je bezplatné poskytovanie služieb TomTom LIVE, ktoré zahŕňa dopravné informácie TomTom traffic, Places, radary a počasie.
Nový Tucson bude má niekoľko motorov vo výkonovom spektre 115 koní až 185 koní. Na výber sú dva benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva: 1.6 GDI s výkonom 97 kW (132 k) a nový, turbom prepĺňaný motor 1.6 T-GDI s výkonom 130 kW (177 k) a 265 Nm. Pod kapotu sa ďalej dostal motor 1.7 CRDi s výkonom 85 kW (115 k) a 280. Väčší agregát 2.0 CRDi má výkon 100 kW (136 k) a 373 Nm alebo 136 kW (185 k) a 400 Nm.
Motory je možné kombinovať s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s novou 7-stupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami (7DCT).
Benzínový motor 1.6 T-GDI a turbodiesel 2.0 CRDi sa dajú kombinovať s elektronicky ovládaným systémom pohonu všetkých kolies 4WD, ktorý za normálnych podmienok prenáša 100 % krútiaceho momentu na predné kolesá. Pri zhoršenej adhézii systém podľa podmienok automaticky rozdeľuje krútiaci moment na nápravy až do pomeru 50/50 %. V manuálne nastavenom režime ‘Lock Mode’ je rozdelenie fixne 50/50 % na zlepšenie trakcie pri nízkej rýchlosti do 40 km/h.
Málokto pôjde s nalešteným SUV do terénu, najmä ak má svetlú výšku len 172 mm. Predný nájazdový uhol 17,2° a výjazdový 23,9° teda využijete len v nájazde do garáže a pri parkovaní na obrubníky, odvážnejší možno aj v ľahšom teréne.
Predná náprava využíva tlmičové vzpery McPherson s novými dorazovými pružinami na pomocnom ráme, ktorý upevnili ku karosérii štyrmi silentblokmi pre zníženie prenosu hluku a vibrácií z podvozka do karosérie. Vzadu nájdeme viacprvkové zavesenie, ktoré je tak isto upevnené na pomocnom ráme so štyrmi silentblokmi. Predĺžené horné a dolné ramená zväčšujú rozchod a zlepšujú stabilitu vozidla.
V interiéri nájdeme údajne kvalitnejšie materiály
Bezpečnostné systémy
Nový Tucson má doslova obrovskú nálož bezpečnostných systémov. Okrem klasických bezpečnostných systémov, ako je ABS, ESP a všetky odvodené systémy, tu nájdete aj autonómne núdzové brzdenie, upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle, aktívnu kapotu pre vyššiu bezpečnosť chodcov a pod.
Autonomous Emergency Braking (AEB)
Nový Tucson je vybavený systémom pre autonómne núdzové brzdenie Autonomous Emergency Braking. Systém AEB, využívajúci radarové senzory a kameru, pracuje v troch stupňoch. Najprv vodiča upozorní vizuálne a akusticky a začne pribrzďovať vozidlo. Ak hrozí riziko kolízie s iným vozidlom idúcim vpredu alebo chodcom, automaticky začne brzdiť plnou intenzitou, aby zabránil kolízii alebo aspoň zmiernil jej následky. Rozsah rýchlosti pre identifikáciu chodca je do 70 km/h, pre reakciu na iné vozidlá do 180 km/h.
Lane Keeping Assist System (LKAS)
K zvýšeniu aktívnej bezpečnosti prispieva aj asistenčný systém Lane Keeping Assist System (LKAS), zabraňujúci neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu v dôsledku nepozornosti vodiča. Systém LKAS najprv varuje vodiča akusticky a vizuálne a následne uskutoční potrebnú korekciu riadením vozidla. Vodič môže nastaviť tri rôzne režimy v združenom prístroji: Lane Departure Warning, Standard LKA a Active LKA.
Blind Spot Detector (BSD)
Systém Blind Spot Detector (BSD) s funkciou Lane Change Assist využíva radar, ktorý pri jazde monitoruje priestor okolo vozidla v oblasti mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel pre zvýšenie bezpečnosti pri zmene jazdného pruhu. Keď detekuje iné vozidlo, v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle sa rozsvieti výstražné svetlo. Ak vodič vtedy aktivuje príslušné smerové svetlo, zaznie výstražný zvukový signál. Rovnako systém funguje pri zmene jazdného pruhu, keď zaregistruje iné vozidlo.
Rear-Cross Traffic Alert (RCTA)
Senzory BSD využíva aj systém Rear-Cross Traffic Alert (RCTA), ktorý pri cúvaní znižuje riziko kolízie s vozidlami prichádzajúcimi zboku v oblastiach s obmedzeným výhľadom vodiča. RCTA pomocou radaru skenuje oblasť v uhle 180 stupňov za vozidlom a vodiča upozorňuje vizuálne a akusticky na blížiace vozidlá.
Active Hood System (AHS)
Pre zvýšenie bezpečnosti chodcov a cyklistov bezpečnostný systém Active Hood System pri čelnej kolízii zdvihne kapotu motora aby sa znížila intenzita nárazu.
Spoločnosť Hyundai bude typ Tucson určený pre Európu vyrábať výhradne v Nošoviciach v Českej Republike. Predaje nového Tucsona odštartovali práve teraz.
Zdroj: hyundai