Nová 8-stupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies prináša podľa automobilky zníženie spotreby paliva o 7,3 % oproti 6-st. automatu.
Nový atmosférický motor pre hybridy pracuje v atkinsovonom cykle
Nový motor Kappa 1.6 GDI pre hybridy
Nový motor Kappa 1.6 GDI konštruovali inžinieri ako východiskový spaľovací motor pre rastúci segment automobilov strednej triedy s hybridným pohonom (HEV) a pohonom plug-in hybrid (PHEV). Štvorvalec s objemom 1,6 litra má výkon 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 147 Nm. Podľa Hyudaiu motor dosahuje priaznivú spotrebu paliva a nízke emisie CO2. Na trh príde začiatkom roka 2016 a bude prvou pohonnou jednotkou značky Hyundai, ktorá prinesie kombináciu Atkinsonovho cyklu, systému recirkulácie chladených výfukových plynov (EGR) a dlhozdvihovej koncepcie v záujme zvýšenia termodynamickej účinnosti. Môžeme teda očakávať príchod hybridných Hyundaiov.
Tzv. Atkinsonov cyklus redukuje straty pri výmene plynov neskorým časom zatvárania nasávacieho ventilu pri zvýšenom kompresnom pomere. Dosahuje sa pomocou zväčšeného rozsahu variabilného časovania nasávacích ventilov CVVT pootáčaním vačkového hriadeľa voči kľukovému hriadeľu prostredníctvom hydraulického aktuátora.
Systém recirkulácie výfukových plynov EGR privádza časť schladených výfukových plynov späť do nasávacieho potrubia. Nový motor GDI má zníženú spotrebu paliva o 3 % vďaka trom prvkom: podielu recirkulovaných výfukových plynov vyše 20 %, chladiču EGR s účinnosťou 98 % a krátkemu reakčnému času jednostupňového ventilu EGR (iba 56,9 milisekundy). Špeciálne skonštruované priame nasávacie kanáliky zlepšujú vírenie nasávaných výfukových plynov z EGR, čím optimalizujú spaľovanie zmesi, čo prospieva výkonu a spotrebe paliva.
Ďalšiu úsporu paliva dosiahli inžinieri rozdelením chladiacich okruhov bloku motora a hlavy valcov, ktoré pracujú s rozdielnou teplotou. Termostat chladiacej kvapaliny v bloku je nastavený na 105 ℃, v hlave na 88 ℃. Blok motora sa rýchlejšie zohreje, čím sa znižujú trecie straty, nižšia teplota hlavy valcov redukuje tendenciu k vzniku detonačného spaľovania. To umožňuje použiť vyšší kompresný pomer motora.
Implementácia nových technológií zvyšuje termodynamickú účinnosť motora až na 40 % (oproti 30 % pri bežných motoroch) a zaručuje dobré výkonové parametre.
Nový 8-stupňový automat vychádza konštrukčne zo staršej 6-rýchlostnej skrine
Nová 8-stupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies
Nová 8-stupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies prináša podľa automobilky zníženie spotreby paliva o 7,3 % oproti existujúcej 6-stupňovej automatickej prevodovke. Hyundai bude novú prevodovku na želanie kombinovať s motormi konštrukčných radov Lambda, Theta turbo GDI a R.
Nová prevodovka má unikátnu koncepciu s ďalšou spojkou a prevodovým súkolesím pridaným k existujúcej 6-stupňovej automatickej prevodovke Hyundai. Zvýšenie počtu prevodových stupňov umožnilo zväčšiť celkové prevodové rozpätie, zlepšujúce akceleráciu pri nižších prevodových stupňoch a súčasne znižujúce otáčky motora a tým spotrebu paliva, hlučnosť a vibrácie pri vyšších prevodových stupňoch. Napriek týmto vylepšeniam sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť o 3,5 kg oproti doterajšej 6-stupňovej automatickej prevodovke.
K zlepšeniu celkových vlastností prevodovky prispieva niekoľko konštrukčných opatrení vrátane nového modulu elektromagnetických ventilov, ktoré priamo ovládajú radiace spojky prevodovky. K ďalším optimalizovaným prvkom patrí rekonštruované hydraulické olejové čerpadlo. Hydrodynamický menič krútiaceho momentu vybavili konštruktéri novým tlmičom torzných kmitov, ktorý zlepšuje jazdné vlastnosti. Premosťovacia 4-lamelová spojka meniča teraz môže spínať v širšom rozsahu otáčok, čo prispieva k zníženiu spotreby paliva. Detailná optimalizácia komponentov prevodovky, vrátane radiacich spojok, guľôčkových ložísk a olejovej sústavy, prispeli k zníženiu trecích strát a tým zvýšeniu mechanickej účinnosti prevodového ústrojenstva.
Zdroj: tlačová správa