Ak čakáte detailné predstavenie tohto auta, musíme vás sklamať. Hyundai sa mu v rámci online konferencie s názvom Hydrogen Wave venoval len okrajovo. Hlavnou témou bol vodík, pokrok vo vývoji palivových článkov, teda ich postupnom zmenšovaní pri súčasnom zvyšovaní výkonu, a preberali sa tiež možnosti praktickej aplikácie. A práve v tejto sekcii sa na chvíľu mihol i koncept Vision FK.
Stále je to len prototyp. A pokiaľ môžeme súdiť, k sériovej výrobe má ešte ďaleko. Aj preto sa Kórejci zrejme nenamáhali s odstraňovaním kamufláže. Karoséria, respektíve jej dizajn je vo vývoji a to, čo ukázali na obrázkoch, je skrátka demonštrátor, ktorý má ukázať, na čom firma momentálne pracuje.
Jadrom štúdie Vision FK je palivový článok, ktorý produkuje elektrickú energiu zlučovaním vodíka so vzdušným kyslíkom. K tejto jednotke je do systému pripojená sústava dobíjacích akumulátorových článkov, pričom túto elektrickú časť auta Hyundai vyvíjal v kooperácii s chorvátskou spoločnosťou Rimac Automobili.
Ak vás to prekvapuje, nemalo by. Vo firme Rimac, ktorá nedávno spojila svoje sily so značkami Porsche, Bugatti a de facto i Volkswagenom, má svoj podiel i koncern Hyundai, a to už od roku 2019.
Hydrogen Plug-in Hybrid
Vodíkový prototyp Vision FK je tým pádom plug-in hybrid, akurát netankuje benzín či naftu ale vodík. A ten nespaľuje v piestovom motore, ale vyrába z neho elektrickú energiu cez polopriepustnú membránu palivového článku a tú ukladá buď do batérií alebo ju priamo spotrebováva v elektromotoroch.
Systémový výkon auta je 500 kW, teda 680 koní a aj keď nepoznáme jeho hmotnosť, z miesta na stovku dokáže akcelerovať za „menej ako 4 sekundy“. Z technického prierezu to vyzerá, že vyvíjaný športový model s pohonom zadných kolies má dve vodíkové nádrže v priestore nad zadnou nápravou. Ich kapacitu Hyundai neudáva, očakávaný dojazd stroja však má byť „viac ako 600 kilometrov“.
Aj keď Kórejci detaily neprezradili, predpokladáme, že uvedený akčný rádius platí s natankovanými vodíkovými nádržami a zároveň nabitými akumulátormi. Ako sme ale už naznačili, Vision FK bolo len kvapkou v mori a na ďalšie podrobnosti si budeme musieť nejakú chvíľu ešte počkať.
Ak vás zaujímajú ďalšie detaily vodíkového programu koncernu Hyundai, viac nájdete na našej stránke Proficars.sk
zdroj: Hyundai