Ak čakáte detailné predstavenie tohto auta, musíme vás sklamať. Hyundai sa mu v rámci online konferencie s názvom Hydrogen Wave venoval len okrajovo. Hlavnou témou bol vodík, pokrok vo vývoji palivových článkov, teda ich postupnom zmenšovaní pri súčasnom zvyšovaní výkonu, a preberali sa tiež možnosti praktickej aplikácie. A práve v tejto sekcii sa na chvíľu mihol i koncept Vision FK.

Stále je to len prototyp. A pokiaľ môžeme súdiť, k sériovej výrobe má ešte ďaleko. Aj preto sa Kórejci zrejme nenamáhali s odstraňovaním kamufláže. Karoséria, respektíve jej dizajn je vo vývoji a to, čo ukázali na obrázkoch, je skrátka demonštrátor, ktorý má ukázať, na čom firma momentálne pracuje.

Hyundai Vision FK

Jadrom štúdie Vision FK je palivový článok, ktorý produkuje elektrickú energiu zlučovaním vodíka so vzdušným kyslíkom. K tejto jednotke je do systému pripojená sústava dobíjacích akumulátorových článkov, pričom túto elektrickú časť auta Hyundai vyvíjal v kooperácii s chorvátskou spoločnosťou Rimac Automobili. 

Ak vás to prekvapuje, nemalo by. Vo firme Rimac, ktorá nedávno spojila svoje sily so značkami Porsche, Bugatti a de facto i Volkswagenom, má svoj podiel i koncern Hyundai, a to už od roku 2019.

Hyundai Vision FK

Hydrogen Plug-in Hybrid

Vodíkový prototyp Vision FK je tým pádom plug-in hybrid, akurát netankuje benzín či naftu ale vodík. A ten nespaľuje v piestovom motore, ale vyrába z neho elektrickú energiu cez polopriepustnú membránu palivového článku a tú ukladá buď do batérií alebo ju priamo spotrebováva v elektromotoroch.

Systémový výkon auta je 500 kW, teda 680 koní a aj keď nepoznáme jeho hmotnosť, z miesta na stovku dokáže akcelerovať za „menej ako 4 sekundy“. Z technického prierezu to vyzerá, že vyvíjaný športový model s pohonom zadných kolies má dve vodíkové nádrže v priestore nad zadnou nápravou. Ich kapacitu Hyundai neudáva, očakávaný dojazd stroja však má byť „viac ako 600 kilometrov“.

Hyundai Vision FK

Aj keď Kórejci detaily neprezradili, predpokladáme, že uvedený akčný rádius platí s natankovanými vodíkovými nádržami a zároveň nabitými akumulátormi. Ako sme ale už naznačili, Vision FK bolo len kvapkou v mori a na ďalšie podrobnosti si budeme musieť nejakú chvíľu ešte počkať.

Ak vás zaujímajú ďalšie detaily vodíkového programu koncernu Hyundai, viac nájdete na našej stránke Proficars.sk

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Hyundai