Vision G je prvé luxusné kupé značky Hyundai
Hyundai chce celú rodinu prémiových áut. Štúdia Vision G zhmotňuje ich predstavu o luxusnom kupé, ktoré zbytočne nepúta pozornosť, no aj tak si ho všimnete.
„Vision G je prvým luxusným kupé high-end značky Hyundai. Napriek svojmu výraznému a energickému dizajnu je štúdia zámerne nenápadná, čím vytvára harmóniu bohatosti a elegancie, ktorá oslovuje zákazníkov hľadajúcich štýl bez pretvárky,“ povedal Peter Schreyer, prezident a šéfdizajnér Hyundai Motor Company. „Vision G reprezentuje sviežu interpretáciu charakteristického prístupu Hyundai, založeného na rovnováhe medzi dizajnom a výkonnosťou, vyjadreného bez pompéznosti a stereotypných luxusných čŕt.“
Štúdia nechce zbytočne pútať pozornosť
Dizajnéri interpretujú výkonnostný potenciál štúdie pomocou dlhej kapoty, vysokej bočnej línie a nízko posadenou kabínou. „Vision G pôsobí dynamicky a v neustálom pohybe aj keď stojí v pokoji. Táto anticipácia pohybu reflektuje dôveru, ktorú máme v budúce smerovanie dizajnu luxusných automobilov Hyundai Motor,“ povedal Christopher Chapman, šéf dizajnového centra Hyundai v Severnej Amerike. „Vytvorenie emocionálneho prepojenia s našimi zákazníkmi má veľký význam pre Hyundai, dizajn štúdie Vision G toto prepojenie robí výrazným a zdvorilým spôsobom.“
Bočné línie naznačujú, že Vision G netrpí nedostatkom výkonu
Pod kapotou motor V8
Hyundai Vision G poháňa to najlepšie, čo má automobilka k dispozícii: motor Tau V8, ktorý sa trikrát umiestnil v rebríčku top 10 motorov agentúry Ward. Atmosférický 5,0 litrový V8 poskytne 313 kW (426 k) pri 6000 ot. a 520 Nm pri 5000 ot. V najnovšej verzii zvýšili kompresný pomer, využili vysokotlaké priame vstrekovanie paliva s možnosťou viacnásobného vstrekovania, optimalizovali nasávacie potrubie, vylepšeným reťazovým rozvodom znížili hluk a vibrácie a zmenou zberného výfukového potrubia získali väčší krútiaci moment v nízkych otáčkach.
Štúdiu Vision G poháňa to najlepšie, čo Hyundai má - atmosférický 5,0 litrový V8, ktorý ponúkne 426 k a 520 Nm.
Dizajnéri dopriali vodičovi štúdie Vision G veľkú dávku komfortu. Azda najnápaditejším je ovládač „Remote Wheel“, akási miska na stredovej konzole, pomocou ktorej môže vodič interagovať s autom gestami bez toho, aby musel spustiť oči z cesty. Všetky informácie sa zobrazujú pomocou zakriveného monitora na prístrojovom paneli. Obsah si môže vodič zvoliť sám a ľubovoľne ho zamieňať s obsahom displeja na stredovej konzole. Hyundai Vision G ponúka aj automatizovanú jazdu pomocou Autonomous Driving System. Nechýba ani intuitívny informačný systém Driver State Monitoring.
Zdroj: tlačová správa