555
15.12.13 16:45
85.00
@František TSOdkaz je to na skupinu N z minuleho storocia.
Vtedy Nko bolo cca do 97-98 auto, kde bolo mozne dat lubovolne tlmice a pruziny, riadiacu jednotku, koutce s povodnym rozmerom serioveho zakladu /ktore nesmeli mat diery a drazky, ak nebili v serii/ a brzdove oblozenie. Musel tam byt navereny ram a zachovany obklad interieru. Cca od 99 sa z bezpecnostnych dovodov zrusil obklad, predsa len dobre horel. Colkovek naviac uz bolo A a aj tam boli obmedzenia. Potom prislo v rally WRC a pokazilo vsetko. Dovtedy sa robili specialne edicie pre homologizacne ucely, ktore boli lepsie, ako bezna prudukcia a tie sa prestavovali na napr Nka. Klasika boli Impreza STi R a RA, posledne GC8 mam doma, alebo EVO RS. EVO RS bezne chodilo na plechoch, s malymi brzdami a svihadlami, aby sa nenavysovala cena na veci, ktore aj tak isli hned dole. Dovod existencia bol jednoduchy, pravidla nedovolili vyrobit smejd, pretoze by neprezil sutazne nasadenie.
Neskor prisli nove pravidla, kde pribudla moznost v Nku dat aj inu prevodovku atd..., cim sa dostali niekde na dostrel vtedajsej spicky v Acku a auto sa techniky sakra lisilo od cohokolvek, co sa kedy na svete predalo. WRC ani nehovorim, do WRC kasne neslo strcit okrem skiel a stieracov nic, ine napravy, ramena, prevodovka, motor v inej pozicii...nehovoriac o skvostoch ako Corolla, Octavia, cely francusky sortiment, ktory v zivote nedal von 4x4 turbo s 2,0 motorom ani v limitke. Tym v podstate skoncila era homoogizacnych specialov pre sutazne nasadenie, vsetko v mene znizenia nakladov a dostupnosti pre zaujemcov o sutazenie :).
Sorry za ekxurziu do minulosti, sucasne Rka si tiez staci kuknut a zistite, ze podvozok nesiel okolo seriovych dielov atd.. preto sa peckujem na marketingu, ktory ide spajat uplne inak postaveny special s nejakou budgetovou lubivou verziou, ktora sa bude tvarit, ze motorsport... Za komousov sme sa trhali nad Nivou, ktora vyhrala Dakar vs to, co bolo v ponuke Mototechny. Tu to bude podobne.
Podla mna mali skor odkomunikovat, ze BMW ma M a oni budu N, to bude presnejsie, nez zavadzat s WRC. Ked osm bol min rok na svetovej premiere Polo WRC so Sainzom, tak som tam toho moc podobneho so seriovym vozom nenasiel a jazdilo to tak, ze uz vtedy som si dovolil predpovedat tohtorocny vysledok. Hyundai je v EU a aj u nas silne promovany a predaje rastu. Nemam preco im nedrzat palce, to stare WRC so setupom na Acropolis, obute na slickoch dokazalo na Hungaroringu porazit vtedy aktualne 911T a rozdiel vo svetlej vyske bol asi 15cm :) Len lubim nazyvat veci spravne, ked uz som marketing vystudoval.
Jazdím na: Subaru WRX STi RA 6 V Limited, Ford Fiesta 1,4 TDCI
Odpovedať