Pre mnoho mechanikov je elektroinštalácia neriešiteľný problém. A to nielen u nových, ale aj starších áut. Čo potom s elektromobilmi? Podľa štúdie realizovanej vo Veľkej Británii iba 3 % mechanikov majú kvalifikáciu na opravu elektromobilov.
Nejde len o výmenu akumulátorov, ale aj o hľadanie chýb a meranie. Len tak si skúste spomenúť, kedy niektorý z vašich mechanikov dokázal používať osciloskop? Samozrejme, veľkú časť problémov dokážete vyriešiť cez diagnostiku, avšak ani tá nie je všemohúca.
Problémom je tiež minimálna konkurencia v tejto oblasti. Taký základný servis pre Nissan Leaf vo Veľkej Británii stojí 149 libier (168 eur). Tá však zahŕňa výmenu peľového filtra, doplnenie kvapaliny do ostrekovačov a vizuálnu kontrolu. Trochu veľa nie?
Renault Zoe má vo Veľkej Británii zaujímavú cenovú politiku servisu.
Taký Renault Zoe ponúka 3 roky servisu za 299 libier (338 eur). Prvý a druhý servis však zahŕňa stále len výmenu peľového filtra a kontrolu auta. Tretia návšteva servisu zahŕňa nový 12 V akumulátor a štvrtá výmenu brzdovej kvapaliny. To je opäť všetko, nič viac. Keď sa však vrátim k začiatku problému, a to k vyškoleniu personálu na opravu elektromobilu, poznáte aspoň kvalitného elektromechanika na tie súčasné autá? Lebo ja už bohužiaľ nie.
Zdroj foto: Nissan, Renault
Zdroj: carthrottle