Samozrejme vieme, že automobilky potrebujú z každého projektu vytrieskať maximum, aby zaplatili náklady na vývoj a ostatné, tiež nemalé investície vložené napríklad do propagácie. Aj napriek tomu sa však dá spôsob, ktorým dokázal čínsky Dongfeng zužitkovať spoluprácu so skupinou Renault-Nissan pri výrobe vlastných verzií malého crossoveru Kwid, považovať za unikátny.
Verte alebo nie, ale štátny Dongfeng Motor Corporation predáva jeden a ten istý automobil známy v našich končinách ako Renault Kwid a Dacia Spring pod názvami Venucia e30, Aeolus EX1, Fengxing T1, Fengguang E1, a aby to náhodou nebolo málo, najnovšie pridáva prepracovaný variant nazvaný EV Nano Box.
To najlepšie na „novej“ elektrickej krabičke je pochopiteľne jej cena. Tamojší spomínaný koncern ju na cesty vypustí za 65 700 jüanov, čo je podľa aktuálneho kurzu nejakých 9490 eur, alebo inak povedané, za polovicu v porovnaní s našim Springom.
Jeho podrobnú výbavu zatiaľ nepoznáme, s ohľadom na obrovskú domácu konkurenciu si však nemyslíme, že by Nano Box mal šancu na úspech, ak by sa pokúšal osloviť zákazníkov len nízkou cenou bez výbavy. Aj preto má v základe ABS, zadné parkovacie senzory, hlasové ovládanie, párovanie s mobilmi, dva displeje (7 + 10 palcov) i klimatizáciu.
Otázna je jeho bezpečnostná výbava, ktorá je v EÚ rozsiahla, ale hlavne povinná a preto extrémne predražuje malé lacné autá do tej miery, že sa automobilkám nevyplatia. Lenže ani Číňan sa dnes neuspokojí – obrazne povedané – „s miskou ryže“ a vozidlo s mizernou výbavou by jednoducho prepadlo.
Nano Box má dĺžku 3723 mm, šírku 1579 mm, výšku 1515 mm, rázvor náprav 2423 mm a podľa očakávania sú to parametre (s výnimkou trochu kratšej karosérie kvôli iným nárazníkom) prakticky zhodné s Daciou. Rovnaká je tiež pohonná jednotka s výkonom 45 koní a krútiacim momentom 125 Nm, a napokon i batéria s kapacitou 27,2 kWh. Podľa WLTP to u nás stačí na 230 km, čínska metodika je optimistickejšia, keď tvrdí, že akčný rádius Nano Boxu je 331 kilometrov.
Že by malý mestský elektromobil s polovičnou cenovkou oproti našej verzii mal podstatne väčšiu šancu na komerčný úspech i v elektrifikácii európskych miest, o tom vôbec nepochybujeme. Dokonca by to možno išlo aj bez dotácií. To by ale únia nesmela zbytočne predražovať malé autá obrovským množstvom povinných prvkov výbavy, ktoré by zákazníci kvôli cene kľudne oželeli. A že sa Dongfeng (v podstate so starým autom) trafil do čierneho, dokazuje i 10 tisíc objednávok v priebehu 24 hodín po predstavení.
zdroj: Carscoops