Na čínske autá máme ešte stále občas nutkanie pozerať cez prsty, vysmievať sa im a podceňovať ich, keď sa ale pozriete na tamojšie najnovšie autá, niečo nám hovorí, že Európa a možno tiež zvyšok automobilového sveta má problém. Neveríte?
IM L7 je na prvý pohľad len ďalšia z kvanta noviniek, ktoré sa Číne objavujú ako povestné huby po daždi, keď ale začnete skúmať, kto všetko sa na tomto aute podieľal a čo má vo výbave, uvedomíte si, že nikto iný nič podobné neponúka.
Napríklad podvozok. IM Motors ho vyvíjal v spolupráci s britským Williamsom, vpredu má dvojité lichobežníky, vzadu multilink, adaptívne tlmiče a riadenie kolies zadnej nápravy, ktoré sa dokážu natočiť až o 12 stupňov. Pridajte k tomu brzdy Brembo, podlahu ukrývajúcu akumulátory s kapacitou 93 kWh a systém bezdrôtového nabíjania s výkonom 11 kilowattov.
S týmto paketom, ktorý je ekvivalentom zhruba 36 litrov benzínu, firma sľubuje dojazd 615 až 708 kilometrov, a ak by vám to bolo málo, onedlho budú dostupné i články s kapacitou 118 kWh. Tento ekvivalent približne 46 litrov benzínu by mal podľa Číňanov stačiť na 1000 kilometrov.
Stovka pod 3,8 sekundy a Cd len 0,21
Základný model bude poháňaný dvojicou elektromotorov s kombinovaným výkonom 578 koní a krútiacim momentom 725 Nm, pričom IM hovorí o schopnosti akcelerovať z miesta na stovku za 3,78 sekundy.
L7 má dĺžku 5098 mm, šírku 1960 šírka a rázvor náprav 3100 mm. Jeho výšku výrobca na svojej stránke neuvádza, nájdete tam ale hodnotu 25,9 stupňa, čo je uhol, pod ktorým je sklonené čelné okno. Aj vďaka tomu má karoséria koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,21.
Interiéru dominujú dve veľké obrazovky. Tá, ktorá sa tiahne skoro cez celú šírku kabíny má 39 palcov, je však delená a dokáže sa po častiach zasunúť do palubnej dosky. Menší displej má 12,8 palca a vo vozidle nájdete tiež 22 reproduktorov a 4 mikrofóny, ktoré sú súčasťou audiosystému s celkovým výkonom 1120 wattov.
Pokiaľ ide o výbavu, IM L7 má tri kamery na streche a ďalších 12 stráži priestor okolo celého vozidla. K nim konštruktéri pridali Lidar, klasický radar i ultrazvukové snímače na kratšie vzdialenosti. Nemenej zaujímavé sú tiež svetlá. Tie predné sú projekčné tvorené 2,6 miliónom svetelných pixelov (podobne ako najmodernejšia technika od Audi), zatiaľ čo vzadu nájdete LED tvorené až 5000 segmentov.
Posádku bude mať k dispozícii veľmi kvalitné čalúnenie zo semianilínovej kože a súčasťou palubnej dosky i výplní dverí majú byť intarzie z pravého dreva. Objednávkový systém v tejto chvíli už beží, pričom Zhiji sľubuje možnosť vrátiť auto do siedmych dní a zákazníkovi bude vrátená plná cena.
zdroj: IM Motors