Infiniti FX30d ma špičkovo spracovaný interiér
Zaujímavosťou u tohto motoru je materiál, z ktorého je zhotovený. Miesto ocele, liatiny či hliníku sa tu použilo CGI (Compacted Graphite Iron). Čo to presne je? Železný materiál, ktorý bol patentovaný už v roku 1949 a ktorý sa používa napríklad na brzdy vysokorýchlostných vlakov. Je až o 75% silnejší a tuhší ako klasická liatina akú nájdeme v motorových blokoch automobilov. Pri extrémnom tepelnom zaťažení je taktiež stálejší a pevnejší ako hliník, má dokonca lepšie izolačné vlastnosti (hluk, teplo). A čo je najlepšie, vďaka použitiu CGI je váha motora až o 20% nižšia ako u konvenčnej jednotky.
Spotreba je u FX30d udávaná na hodnote 9.0 l/100km. Do ovzdušia je pritom vypustených 240 g/km CO2. Ceny FX30d, prípadne dátum uvedenia na trh ešte stále nie su známe, budeme vás ale informovať hneď ako sa ich dozvieme. Zatiaľ si pozrite video a fotogalériu.
Taktiež si pozrite náš test Nissan Murano II