Tieto dáta zbierané anonymne po odoslaní z viacerých áut z rovnakej lokality dokážu pomôcť vytvoriť mapu nebezpečných úsekov. Tieto dáta v kombinácii s meta dátami počasia vytvárajú prehľad prípadných problematických úsekov. Následne je možné ostatným vodičom do áut zaslať upozornenia v momente, keď sa k danej rizikovej oblasti približujú.
Na nebezpečenstvo upozorní infotaiment
Na základe zozbieraných dát spárovaných s informáciami o počasí z viacerých vozidiel môžu dostať vodiči priamo do idúceho auta upozornenie na LCD obrazovkách infotaimentu. Nemusí ísť len o upozornenie na šmykľavú cestu pre sneh či námrazu, ale aj aquaplaning alebo zlý rozbitý povrch. Čím viac áut bude službu využívať, tým presnejšie a spoľahlivejšie data v nej budú. Z nazbieraných informácií vzniká tzv. datový roj. Ten sa použije na zmapovanie nebezpečných úsekov na cestách v blízkosti daného auta a nasleduje varovanie, prípadne návrh na obchádzku. Sebastian Lasek, vedúci konektivity spoločnosti Škoda Auto, uviedol: „Systém využívá senzory vozů, aby předem určil, kde panují na silnici náročné podmínky. S tímto cílem se díky „Informacím o lokálním nebezpečí“‚ zvyšuje aktivní bezpečnost řidičů i ostatních cestujících. Služby konektivity, které nabízíme, vyvíjíme neustále dál, abychom našim zákazníkům poskytli další bezpečnostní prvky a ještě více pohodlí. “
Dáta zozbierané z áut majú aj ďalšie využitie
V tomto smere sa dá ísť ešte ďalej. Zozbierané anonymné dáta z áut je možné využívať na to, aby sa v reálnom čase dal presnejšie rozpoznať stav ciest. Dajú sa identifikovať výmoly bez nutných podrobných obhliadok celých úsekov ciest, zitiť kde sú cesty mokré, kde zasnežené čí klzké a poslať tam sypače. Tento rok bude v EÚ poskutovať data už viac než 1,7 milióna áut koncernu VW. Do konca budúceho roka to už bude dvojnásobok. Fanúšikovia škodoviek dokážu tieto dáta využívať v typoch Enyaq iV, Fabia IV. generácie, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia 4, Scala a Superb ak sú vybavené funkciou Škoda Connect. Služba je k dispozícii už vo viac než 30 krajinách v infotaimentoch Amundsen alebo Columbus.