Svetlomety boli vyvinuté prevažne na to, aby sme videli na cestu. Tie zadné sú, samozrejme, tiež dôležité, až tak sa im však v minulosti konštruktéri nevenovali. Ako prišli na trh predné svetlá s dynamickým vyrezávaním v diaľkovom a neskôr aj čiastočne stretávacom režime sa zdá, že už sa bude zlepšovať len táto časť svietenia. Čo však s tými zadnými? Aký je tu priestor na zlepšenie, či presnejšie inovácie? Zadné svetlá sú primárne určené na komunikáciu s okolím, presnejšie s premávkou za vami. Preto smerovky, brzdové svetlá a cúvacie svetlá. Čo tak využiť ich na podrobnejšiu a komplexnejšiu komunikáciu? Nie je to zďaleka prvý nápad v tejto oblasti, no na rozdiel od celých LED pásov cez šírku auta je tu riešenie omnoho elegantnejšie...
Volkswagen otvoril vlastné vývojové centrum na svetlomety priamo vo výrobnej továrni vo Wolfsburgu. Svetelný tunel má dĺžku 100 metrov, je vysoký 5 metrov a široký 15 metrov. Práve tam budú testovať najnovšie technológie v oblasti osvetlenia. Napríklad zadné svetlá by dokázali pomocou mikropixelových HD svetiel s až 30-tisíc svietiacimi bodmi upozorňovať vodičov jazdiacich za vami na prípadne problémy. Zo zadných svetiel by sa tak mohli stať informatívne značky, niečo ako svietiaca tabuľa v autobusoch...
Svetlá dokážu premietnuť šírku auta a uľahčiť vám parkovanie.
Dokázali by tiež vykresliť obrys vozidla priamo za ním, aby sa vám ľahšie parkovalo a podobne. Tie predné zas môžu vykresliť šírku vozidla priamo pred ním, čo vám pomôže nasmerovať auto ešte presnejšie do zúžených pruhov na diaľnici. Ako sa vám páčia najnovšie výdobytky svetelnej techniky? Čo by ste povedali na informatívne zadné svetlá, ktoré vám dajú vedieť znakmi rôzne údaje?
Zdroj foto: Volkswagen