Výrobu typu Regal Detroit v roku 2004 po 31 rokoch ukončil. A teraz je Regal späť. Na rozdiel od čias v 80. a 90. rokov, kedy pre amíkov stavba európskej verzie znamenala prefarbenie pochrómovaných okrás na čierno a použitie tuhších pružín, nový Buick Regal vyvinuli v Európskej divízii GM, v Opeli. Nový Regal je totiž minimálne modifikované auto roka 2009 - Opel Insignia. Budúci týždeň bude Detroit miestom odhalenia v USA legendárneho označenia GS.
Aj keď označenie GS znie pre nás veľmi nudne, amíci za tieto dve písmená dostanú takmer kompletnú Insigniu OPC. Takmer preto, lebo na moje ohromné prekvapenie, GM USA sa rozhodol v rámci 4 valcovej stratégie vymeniť osvedčený V6 turbo za radový 4-valec s turbom. Veľká chyba! Ale čo už, amíci sú v prešľapoch špecialisti...
Buick Regal GS, navonok Insignia OPC bude mať pod kapotou známy EcoTec s priamym vstrekom. Jeho výkon dokonca znížili z 260 a na 255 k v záujme rozšírenia väčšieho poľa krútiaceho momentu. Kým najväčším šokom pre nás je slabý motor, amíci najviac híkajú prekvapením nad 6-stupňovou mechanickou prevodovkou. Je však možné, že kým príde do predaja, k dispozícii bude i s automatom.
Len v kocke pripomeniem, že Buick GS si zachováva všetku ďalšiu vyspelú techniku OPC. Teda výkonné brzdy Brembo, elektronický riadený pohon 4x4 so špeciálnym zadným diferenciálom pre smerovanie sily na koleso s lepšou priľnavosťou, adaptívny systém pruženia. Vnútri zostávajú skvelé Recaro sedadlá a tri rôzne možnosti nastavenia charaketeru auta, ktoré ovlyvňuje riadenie, plyn a pruženie.
Podrobnejšie info o Insignia OPC hľadajte v našej jazde.
Reakcie verejnosti na tento koncept sú mimoriadne dobré. Vždy som tvrdil, že Insiginia je vydarené auto. Mnohí amíci však stále nedokážu pochopiť, prečo by mal Buick začať vyrábať športové auto...
Zdroj: autoblog.com