Samozrejme, bavíme sa tu o značkách ako Ferrari, Aston Martin, Porsche či Mercedes. A väčšinou sú to kúsky, ktorých sa vyrobilo menej ako 300, a dnes ich nájdeme už len v počte pár kusov. Medzi také môžeme zaradiť napríklad Ferrari 275 GTB (1960), Bentley Continental R (1953), alebo Lancia Aurelia B24S Spider America (1955). Spomínané Ferrari 275 GTB v čase uvedenia na trh stálo niečo vyše 7000 Eur, čo na vtedajšie platy nebol malý peniaz, no nedá sa to porovnať s hodnotou, akú má dnes - ohromných 27 milión Eur. Situácia na trhu s veteránmi je dnes taká, že málo pracháčov chce svoje drahé investície vôbec predávať. Každý chce ešte chvíľu počkať a potom predať s čo najvyšším ziskom. Napriek tomu sa však dá kúpiť auto, ale treba ho poriadne preplatiť. Veľmi dobré zhodnotenie ukázal predaj Ferrari 275 (1966), ktoré majiteľ podržal iba rok, a dokázal ho minulý mesiac predať za dvojnásobok kúpnej hodnoty, teda 1,7 milióna Eur. Pekný príklad je i nákup Ferrari 250 GT Berlinetta v roku 2003 za 1,2M dolárov a jeho predaj minulý rok za 6,7M. Samozrejme to, či takáto investícia je výhodná alebo na nej investor stratí, záleží od trendov a nájdení správneho kupca. Dnes je v móde klasika zo 60-tych rokov, za desaťročie to môže byť špičkou v predaji McLaren F1 GTR alebo Veyron SS.

Výnosnosť investície:  klasické autá - 395 percent vzácne mince - 248 percent známky - 216 percent umenie - 199 percent exkluzívne víno - 166 percent bižutéria - 140 percent hodinky - 76 percent

Každopádne ešte výraznejší rast cien veteránov sa očakáva v roku 2014, kedy sa oficiálne otvorí čínsky trh pre tento sortiment. Že to pre niekoho bude výhodné, hovorí i štatistika organizácie Historic Automobile Group International (HAGI), ktorá udáva nárast cien oproti roku 1980 až 27-násobne. John Collins, špecialista na veterány Ferrari, jednému majiteľovi ponúkol za 250 GTO 32,1 milión libier. "Odmietol ma, majiteľ vie, že cena pôjde hore" - dodal.

Najdrahšie autá:


1954 Mercedes-Benz W196R Formula 1 - $29 496 308
1967 Ferrari 275 GTB/4 NART Spider - $27 500 000
1957 Ferrari 250 Testa Rossa - $16 390 000
1953 Ferrari 340/375 MM Competizione Coupe - $12 812 800
1957 Ferrari 250 Testa Rossa - $12 402 500
1936 Mercedes-Benz 540K Special Roadster - $11 770 000
1960 Ferrari 250 GT LWB California Spyder Competizione - $11 275 000
1968 Ford GT40 Gulf/Mirage - $11 000 000
1961 Ferrari 250 GT SWB California Spyder - $10 894 400
1931 Duesenberg Model J LWB "Whittell" Coupe - $10 340 000

zdroj: The Economist, Bloomberg