„Zamestnanci v rámci vnútorného vyšetrovania naznačili nezrovnalosti v údajoch o spotrebe. To, ako sa to však stalo, je vecou pokračujúceho konania."
Zamestnanci manipulovali s tlakom v pneumatikách a primiešavali do paliva motorový olej, aby znížili spotrebu. Tieto podvody mali začať v roku 2013 a pokračovať až do jari 2015. So škandálom dieselgate a podvodným softvérom tak priamo nesúvisia. K rozhodnutiu inštalovať do produkčných áut softvér na manipuláciu emisií sa nepriznal zatiaľ nikto.
„Zamestnanci v rámci vnútorného vyšetrovania naznačili nezrovnalosti v údajoch o spotrebe. To, ako sa to však stalo, je vecou pokračujúceho konania,“ povedal hovorca Volkswagenu.
Spoločnosť údajne skúma, kto nesie za podvody zodpovednosť. Inžinieri, ktorí sa k podvodom priznali (a vyniesli ich na verejnosť), by mali mať možnosť zostať v spoločnosti.
Nátlak od manažmentu?
Bol tlak manažmentu naozaj taký veľký, že sa museli inžinieri uchyľovať k podvodným praktikám? Odborníci tvrdia, že za škandálom Dieselgate nestojí len „pár“ inžinierov. Automobilka minulý týždeň uverejnila, že problémy s emisiami CO2 má 800 000 vozidiel koncernu VW Group.
Už dlhšiu dobu je „verejným tajomstvom“, že automobilky pri emisných testoch obchádzajú pravidlá. Autá na testy sú odľahčené, majú prehustené pneumatiky a prelepené špáry pre zlepšenie aerodynamiky. Niekto z VW Group to len konečne priznal... Automobilkám by mala dať po prstoch Európska únia. Tá pripravuje nový merací cyklus, ktorý bude omnoho reálnejší.
Zdroj: sme