Aj keď sa mi to nepíše ľahko, Jaguar X-type bola hanba značke. Iste nie preto, ako sa predával, prípadne ako s ním jeho malitelia boli spokojní. Ale preto, aký mal byť a čo sa z neho stalo. Napriek tomu, že X type využíval len 20% komponentov z vtedajšieho Ford Mondeo, jeho predaje sa nikdy nedostali ani na polovicu želaných počtov. Napriek tomu bol väčšinu času v rokoch 2001 -2009 najlepšie predávaný Jaguar. História opakovane potvrdila, že prezliecť bežnú ľudovú techniku do exkluzívnejších šiat auto prémiovým a hodným svojho mena neurobí... Špecialistom v tomto smere je Cadillac s typmi Catera a BLS, tiež Lexus s CT200h, do luxusu prezlečeným Priusom. Nové vedenie Jaguaru si po 10 rokoch, kedy mal začať vývoj novej generácie prémiového nástupcu uvedomuje, že Jaguar pre svoju ružovejšiu budúcnosť potrebuje auto aj v tejto kategórii, v anglicky hovoriacich krajinách známych ako compact executive car.
Nástupca X-type, teda sedan a snáď aj kombi nie sú jediné novinky, ktoré sa v tejto veci šuškajú internetom. Zvažuje sa aj vývoj malého SUV. Obe tieto autá by mali stáť na kompletne hliníkovej platforme, ktorá príde na trh v druhej polovici 2015. Nie len šasi, ale aj karoséria má byť vyrobená z hliníka. Nové malé Jaguare budú stavať vo fabrike Land Rover v mestečku Solihull v Anglicku.
Meno novinky nie je známe ani isté, špekuluje sa nad XS alebo Q-type. Na naše potešenie dostane pod kapotu nie len 4, ale aj 6 valcové motory rovnako na benzín i naftu. Predpokladané základné parametre motorov by mali byť nasledovné:
2.2-liter 4 valec dízel 120 kW (163 k) a 147 kW (200 k)
3.0-liter V6 dízel 176 kW (240 k)
2.0-liter turbo benzín 176 kW (240 k)
3.0-liter V6 kompresor 250 kW (340 k)