Ak sa dnes pozriete do diskusií na britských tematických internetových stránkach, žiadne nadšené názory v nich na adresu súčasného generálneho riaditeľa koncernu Jaguar Land Rover nenájdete. Priaznivci i menej zúčastnení v nich 59-ročného francúzskeho manažéra Thierryho Bollorého obviňujú, že „likviduje Jaguar“.
Mnohí mu vyčítajú, že nerozumie potrebám zákazníkov tejto značky, že sa vzdáva historických odkazov a je zaujímavé, že aj tí, ktorí až tak nemajú problém s chystaným skorým prechodom na elektromobily, začínajú byť celkom nervózni a pýtajú sa, kde sú tie sľubované nové modely.
Bolloré bude navždy známy tým, že zrušil v podstate hotový projekt novej generácie vlajkovej lode XJ a rozhodol sa, že z Jaguaru urobí akýsi výnimočný mix Tesly a Bentley, lenže táto minimálne zvláštna nová stratégia zatiaľ prináša ovocie len v postupnom rušení zabehnutých modelov a dokonca v odstránení SUV, ktoré dnes ako jedna z mála tried stále boduje.
Tento nápad prenesený do praxe znamená, že do roku 2025 skončí F-Pace, E-Pace, XE i XF, zatiaľ čo športový model F-Type (vyrábaný od roku 2013) to definitívne zabalí už v priebehu budúceho roka. Až potom má Jaguar predstaviť tri nové elektromobily, o ktorých dnes prakticky nikto nič nevie, respektíve vie sa len to, že majú byť úplne odstrihnuté od minulosti.
Práve rok 2023 je výnimočný v tom, že má ísť o oslavu 75. výročia výroby športových modelov (od Jaguaru XK120) a F-Type 75 je tým úplne posledným autom v rade. Predávať sa začne od januára a bude poháňaný výlučne päťlitrovými kompresorovými osemvalcovými motormi.
V ponuke bude najslabšia modifikácia naladená na 450 koní a 580 Nm a špičkové prevedenie s maximálnym výkonom 575 koní a najvyšším krútiacim momentom 700 newtonmetrov.
Sedemdesiat-päťka bude dostupná v oboch karosárskych verziách, teda ako kupé i kabriolet a súčasťou štandardnej výbavy sa stanú 20-palcové čierne disky, pamätné štítky, športové sedadlá čalúnené kožou Windsor, k dispozícii je tiež jedinečný zelený lak Giola Green a prehliadnuť sa nedajú ani logá, v ktorých pôvodné farby nahradzujú tak trochu smútočné odtiene sivej.
Za príplatok vám automobilka dodá karbón-keramické kotúče s priemerom 398 a 380 mm a štvorpiestikovými strmeňmi, naopak lepivé Pirelli P Zero s rozmerom 265/35 ZR20 vpredu a 305/30 ZR20 vzadu máte v cene. Koľko si za 75 Jaguar vypýta u nás, momentálne nevieme, v závislosti na konkrétnom trhu sa však v predaji môže objaviť F-Type 75 aj so štvorvalcom naladeným na 300 koní.
zdroj: Jaguar