Pri pohľade na štatistiku predajov však neprekvapí postoj šéfa Jaguar Land Rover. Zákazníci oboch britských značiek totiž takmer nič iné, než naftu nepoznajú. V priemere až 90 % európskych zákazníkov Jaguaru volí vznetový motor, v prípade Land Roveru je to až 95 %.
Ralf Speth, šéf skupiny Jaguar Land Rover, si myslí, že naftové motory sú kriticky dôležité pre odvetvie, aby dokázalo plniť prísnu emisnú legislatívu. Podľa neho musia vznetové agregáty vydržať. „Najnovšia naftová technológia je skutočne veľkým krokom v emisiách, v dynamike a v množstve pevných častíc. (Naftový motor) Je lepší z pohľadu životného prostredia, keď sa porovná s benzínom. Nafta potrebuje mať budúcnosť,“ vysvetľuje Speth.
Šéf JLR však zabudol spomenúť, že v realite naftiaky produkujú viac emisií oxidov dusíka (NOx), ktoré sú škodlivé pre zdravie. Tiež je tu otázka mikročastíc, ktoré nezachytia ani časticové filtre. Naopak, vznetové motory produkujú v nižšom počte skleníkový plyn CO2 oproti benzínovým jednotkám. Ten však ľuďom priamo neškodí.
Podľa Spetha sú naftové motory neprávom démonizované. Ľudia sa podľa neho pozerajú na nové vznetové osobné autá rovnako ako na tie staré, a to je nesprávne. Pri pohľade na štatistiku predajov však neprekvapí postoj šéfa Jaguar Land Rover. Zákazníci oboch britských značiek totiž takmer nič iné, než naftu nepoznajú. V priemere až 90 % európskych zákazníkov Jaguaru volí vznetový motor, v prípade Land Roveru je to až 95 %.
Napriek podpore naftových áut nie je Speth odporcom hybridov a elektromobilov. Prechod od spaľovacích áut k elektrickým bude postupný. „Neexistuje prepínač. Nemôžete povedať, že dízle pôjdu preč v roku 2020. Okrem elektrických vozidiel s batériami budeme musieť vyvíjať aj spaľovacie naftové a benzínové motory,“ upresňuje Speth.
Zdroj: carscoops