Po spustení výroby bude Slovensko nedostižne celosvetovou jednotkou v rebríčku množstva vyrobených áut v prepočte na počet obyvateľov.
Generálny riaditeľ JLR Ralf Speth potvrdil, že automobilka JLR preinvestuje na Slovensku 1,1 miliardy libier, teda asi 1,5 miliardy eur. V prvej fáze priamo zamestná 2 800 ľudí. Treba si však uvedomiť, že pribudne aj niekoľko stoviek podružných pracovných pozícií u dodávateľov, obsluhe a servise fabriky. Prvé auto má z linky vyjsť niekedy v roku 2018. CEO odhadol, že fabrika v Nitre vyrobí ročne 150-tisíc áut. Cieľom je však vyrábať až 300 tisíc kusov ročne. Konkrétny typ z portfólia výrobcu nespresnil. Vzhľadom na časový horizont spustenia výroby nie je vylúčené, že Slováci budú vyrábať celkom nový typ, ktorý dnes ešte v produkcii nie je.
"Pôjde o pokročilé a luxusné vozidlá s použitím najnovších technológií," povedal Speth. Koncom leta, po ohlásení zámeru automobilky o investíciu na Slovensku britské médiá odhadovali, že pôjde o Land Rover Defender. Jaguar Land Rover avizoval, že veľkou časťou rozšírenia jeho výroby bude výroba SUV s hliníkovou karosériou. Investíciu Jaguar Land Rover však Slovensko nedostane "zadarmo". 4. automobilka dostane v dotáciách na obstaranie hmotného a nehmotného majetku 130 miliónov eur. Platí však, že Jaguar Land Rover získa právo na investičnú pomoc až po tom, ako ju posúdi Európska komisia.
Fabriku postavia pri Nitre
Speth hovorí, že v Nitre našli ideálnu lokalitu. Zmluvu, ktorú vláda SR podpísala považuje za obrovský úspech. Diskusie medzi Slovenskom a automobilkou začali ešte vo februári 2015. Jaguar si vyberal medzi Slovenskom, Mexikom a Poľskom. Pre Slovensko rozhodla hlavne kvalita ľudí. Automobilovému svetu je totiž dobre známe, že fabrika VW v Devínskej Novej Vsi sa už 3x stala najlepšou spomedzi všetkých závodov VW na svete! Na top pozíciách vo svojich koncernoch sú aj fabriky PSA Trnava a KIA Žilina. Nie je teda náhoda, že u nás dokážu ľudia vyrábať autá skutočne mimoriadne kvalitne a zodpovedne. Speth tiež potvrdil, že: "Ďalším faktorom bolo kvalitné podnikateľské prostredie, dôkazom toho je, že väčšina firiem, čo sem prichádza tu zostáva." Tretím faktorom má byť flexibilita vlády a prispôsobenie podmienok - vytvorenie technologického parku pri Nitre. Premiér priznal, že po podpise zmluvy v auguste vláda robila všetky kroky na podporu príchodu Jaguaru. Od augusta napríklad zrýchlili stavebné konanie a zmenili pravidlá investičných stimulov. Zároveň sa vláda rozhodla vybudovať príjazdovú cestu z priemyselného parku na neďalekú rýchlostnú cestu medzi Nitrou a Trnavou. Odhaduje sa, že to bude stáť približne 10 miliónov eur.
Aj keď nič nie je len čiernobiele a celý kontrakt má aj svoje nevýhody, dnešný podpis zmluvy je pre Slovensko ohromou správou a ďalšou príležitosťou zlepšovať nie len zemestnanosť, ale aj rozvoj a hospodársto našej malej veľkej automobilovej "veľmoci".
Zo zverejneného investičného návrhu “Automotive Nitra Project” v rámci procesu EIA vyplýva, že nový závod pri Nitre s kapacitou 150 000 až 300 000 vozidiel ročne vytvorí 2000 až 4000 nových pracovných miest. Začiatok výstavby fabriky sa očakáva budúci rok, začiatok prevádzky v roku 2018. Výmera plôch výrobného závodu bude predstavovať 200 až 300 hektárov.
Záujemcovia o prácu v Jaguar Land Rover sa môžu registrovať cez internet.
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny dnes zverejnilo pre záujemcov o prácu v spoločnosti Jaguar Land Rover registračný dotazník. Je umiestnený na stránke Internetového sprievodcu trhom práce (www.istp.sk). Záujemcovia o prácu v novom závode sa tak môžu registrovať prostredníctvom internetu priamo u investora. Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny pracovalo na registračnom dotazníku niekoľko mesiacov, a to v tesnej spolupráci s investorom a na základe jeho špecifických požiadaviek.