Pred pár dňami sme vám predstavili prvé fotky maskovaného prototypu Jaguaru novej generácie, ktorým sa chce značka úplne odstrihnúť od histórie.
Automobilka ignoruje kolísanie záujmu o elektromobily a ďalej pokračuje v prerode, po ktorom už chce predávať výlučne batériové modely. A robí to tak radikálne, že kompletne zastavuje predaj vozidiel so spaľovacími motormi s výnimkou modelu F-Pace, ktorý ešte zhruba rok nechá dobehnúť na niektorých vybraných trhoch.
Že firma myslí túto transformáciu vážne, dokazujú aj najnovšie videá a fotky s inkluzívne ladenými modelkami a modelmi, výraznými farbami a navyše tiež úplne novým logom, fontmi a identitou.
Ak ste mali radi „štylizovanú skákajúcu mačku“, tá ostáva, len ju dizajnéri doplnili šestnástimi horizontálnymi lamelami. K nej je tu úplne nové písmo,... ktoré ale zase tak nové nie je, keď sa pozriete, aký font používa značka Smart od uvedenia na trh v druhej polovici 90. rokov.
Tú istú štylistiku nájdete aj v treťom, okrúhlom logu, ktoré využíva špecificky navrhnuté počiatočné a posledné písmená, teda „J“ a „R“.
Briti týmto novým znakom hovoria „symboly zmeny“ a chystané zmeny komentujú slovami: „Vytvárame Jaguar budúcnosti a obnovujeme jeho status značky, ktorá obohacuje život klientov a komunity okolo Jaguaru.“ Zároveň zástupcovia firmy uvádzajú, že cieľom je vraj „vrátiť Jaguar späť do jeho prirodzeného prostredia“, čo je však krok, ktorý sa mnohým páčiť nebude, aj keď im nové modely možno padnú do oka. Odkazujú totiž na značný skok chystaných cien.
Trojnásobné ceny?
Kým za dnešné Jaguary napríklad typu SUV automobilka pýta (alebo pýtala) okolo 60 tisíc eur, nová generácia elektromobilov by mala stáť niekde od 150 do 200 tisíc eur! Že ide skutočne o risk, naznačuje tiež fakt, že žiadna alternatíva k týmto vozidlám existovať nebude. Buď uspejú, alebo Jaguar skončí.
zdroj: Jaguar