Zmenou prešli napríklad predné svetlá, ktoré získali technológiu lighblade. Dizajnérom evidentne celkovo nešlo o získanie každého litra priestoru navyše. Namiesto litrov batožinového priestoru zvíťazila elegancia a možno mierna extravagancia. Zvýšená línia okien a dynamické proporcie. Na pohľad ide o príťažlivé kombi.


Sportbrake je oproti sedanu dlhší o 5 mm. Šírka a rázvor ostávajú nezmenené. Výšku Jaguar neprezradil. Základný objem batožinového priestoru zväčšili o 10 litrov na 550 litrov. Maximálny objem batožinového priestoru po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1675 litrov. Najviac priestoru v danom segmente poskytuje kombi Mercedes triedy E. Naňho Jaguar nemá, ale to ani nebola ambícia. Super správa je, že cestujúci na zadných sedadlách, v porovnaní so sedanom, získajú na výšku takmer o 5 centimetrov navyše.

Batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel dosiahne 1675 litrov.

Batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel dosiahne 1675 litrov.

K dispozícii budú dve voliteľné balíky výbavy: Aero Pack a Black Pack.

K dispozícii budú dve voliteľné balíky výbavy: Aero Pack a Black Pack.

Jaguar sa nezameriava na prekonávanie priestorových rekordov. Stredobodom záujmu je dizajn a štýl.

Jaguar XF Sportbrake bude spaľovať iba naftu. Postarajú sa o to motory s objemom 2,2 l štvorvalec a 3,0 l V6 s dvomi turbami. Slabšia pohonná jednotka zvládne vyprodukovať 140 kW (188 k) a 450 Nm. Šesťvalec príde v dvoch variantoch. Najvýkonnejšia verzia s označením „S“ dosiahne výkon 202 kW (275 k) s krútiaci moment 600 Nm. Všetky tri verzie budú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou radenia rýchlostných stupňov pod volantom. Palivo bude navyše šetriť systém Intelligent Stop-Start.


Sportbrake bude udržiavať svetlú výšku svojej zadnej časti pomocou vzduchového odpruženia s automatickou reguláciou výšky zadnej nápravy. To znamená, že aj pri plnom zaťažení bude v správnej výške. Vo výbave sú adaptívne tlmiče, adaptívne xenónové svetlomety, tempomat s ktorým spolupracuje inteligentný systém núdzových bŕzd a iné. Jaguar zatiaľ nezverejnil cenu, za ktorú chce XF Sportbrake predávať. Podrobnosti sa pravdepodobne dozvieme s príchodom tohto zaujímavého modelu na Slovenský trh.

Jaguar XF Sportbrake si svoje prvé živé vystúpenie naplánoval na autosalón v Ženeve.

Jaguar XF Sportbrake si svoje prvé živé vystúpenie naplánoval na autosalón v Ženeve.

Najsilnejšia verzia pod kapotu dostane 3,0 litrový dieselový šesťvalec s výkonom 202 kW (275 k) a krútiacim momentom 600 Nm.

Najsilnejšia verzia pod kapotu dostane 3,0 litrový dieselový šesťvalec s výkonom 202 kW (275 k) a krútiacim momentom 600 Nm.