Jaguar XF R-Sport nie športový ale ekologický.
Jaguar XF R-Sport sa na športovca iba hrá, v skutočnosti je to poriadny leňoch.
Pod kapotu XF R-Sport montujú 2,2 litrový 4-valcový turbodízel s výkonom 163 koní pri 3500 ot. a krútiacim momentom 400 Nm v rozsahu od 2000 do 5500 ot. Z divokej mačky tým urobili domáceho vypaseného kocúra, ktorý sa doplazí na stovku za 10,5 s a nezvládne viac ako 209 km/h. Pretože je lenivý neznečisťuje životné prostredie, vyprodukuje len 129 g CO2 na kilometer a dokáže jazdiť za 4,1 l/100 km. Pomáhajú mu v tom 17-palcové disky s pneumatikami s malými valivým odporom, 8-stupňová automatická prevodovka a štart-stop systém TSS.
Inteligentný štart-stop systém TSS (Twin Solenoid Starter) vypína motor ešte predtým, ako auto zastaví a dokáže ho naštartovať skôr, ako vodič prešliapne z brzdy na plyn. Systém ponúka aj možnosť „zmeny názoru“, ak sa napríklad chcete na poslednú chvíľu preradiť, dokáže motor naštartovať aj počas vypínania, aby ste mohli manéver bezpečne uskutočniť. Ak je motor vypnutý pomocou TSS na prístrojovke svieti symbol ECO. Štart-stop systém môžete manuálne vypnúť, no pri najbližšom naštartovaní sa znova aktivuje. Automobilka kvôli nemu dala do auta druhú batériu, aby TSS neovplyvňoval ostatné zariadenia, ktoré využívajú primárnu batériu.
Zdroj: autoblog.com