Nový boss automobilky Mazda, Akira Marumoto, sa už v novembri vyjadril jednoznačne:
„Mazda je malý hráč a ak sa pýtate, či tento segment má vysokú prioritu pre Mazdu, moja odpoveď je nie, preto ani v budúcnosti neplánujeme verziu MPS."
Počas nedávnych testovacích dní čelil podobnej novinárskej otázke aj šéf vývoja automobilov Mazda Dave Coleman, ktorého sa pýtali, čo potrebuje výrobca Mazda, aby vzkriesil verziu MPS. Coleman prezradil pár dôvodov, pre ktoré stále zostáva za poslednou Mazdou 3 MPS hlboká priepasť. Na prvom mieste sú, samozrejme, neúnosné náklady na výrobu. Má to však ešte jeden háčik: verzia MPS, akú by teraz dokázala Mazda ponúknuť, pravdepodobne nie je to pravé orechové, čo by fanúšikovia týchto verzií aj ocenili. Coleman vysvetľuje:
„Ak by sme mali k dispozícii motor, ktorý by sa na tento účel hodil, mohli by sme sa na túto tému rozprávať, ale cena za vývoj motora s celým potrebným príslušenstvom, aby bolo auto také, ako má byť, je aj pre výrobcu ako Mazda privysoká. Úprimne, sú aj dôležitejšie otázky, ktoré nás trápia, ako to, či prídeme s rýchlym a výkonným hatchbackom. Situácia na trhu sa dosť mení a zmenili sa aj naši zákazníci. Veď hoci bola posledná verzia Mazdy 3 MPS drsná aj pri nesporných obmedzeniach, nie sme si istí, či by súčasný trh takéto surové, hoci vzrušujúce auto prijal. A v neposlednom rade je tu otázka, či má Mazda naozaj dosť peňazí na vývoj takého vyspelého, komplexného auta, o aké by zákazníci orientovaní na kvalitu a úroveň značky mali záujem.“
Ak by sme si mali tieto slová trochu rozobrať a preložiť do normálneho jazyka, Mazda sa nechce teraz púšťať do vývoja modelu, ktorý, ak má byť naozaj konkurencieschopný pri existujúcej úrovni v kategórii hot-hatchov z hľadiska výkonu, kvality, ale aj ozajstného rýdzeho jazdného zážitku, bolo by to pre značku príliš nákladné. A navyše, čo sa tiež otvorene objavilo v odpovediach, problémom je isto samotný motor - dvojlitrové turbo - aký Mazda podľa všetkého v súčasnosti neplánuje vyvíjať a bez neho je zbytočné o verzii MPS vôbec uvažovať. Generalita automobilky zdôrazňuje, že spoločnosť sa zameriava na to, aby sa v prvom rade stala skutočnou prémiovou alternatívou k rovnocenným európskym konkurentom, a to prostredníctvom lepšej kvality, komfortu a zdokonalenia svojej existujúcej modelovej ponuky, a nie rozširovaním do nových segmentov.
Novinka Mazda SUV pripravená pre Ženevu
Do Ženevy predsa len Mazda prinesie novinky – hoci z celkom inej garáže. Predstaví kompaktné SUV (žeby niečo ako CX3?), ktoré bude druhým zástupcom úplne novej ponuky značky. Opäť sa hovorí o pripravovanej zvýšenej kvalite vo všetkých smeroch. Vychádzať má z dizajnového jazyka Kodo a využívať techniku koncepcie Skyactiv, vrátane revolučného systému Skyactiv-X. Ten prináša jedinečnú metódu spaľovania, ktorá spája hladký vysokotáčkový chod so silným záťahom typickým pre naftové motory. V expozícii Mazdy bude vystavený aj vo svojej kategórii mimoriadne obľúbený roadster, ktorý pripomenie okrúhle výročie modelom MX-5 30th Anniversary Edition. Ten však svoju prvú exhibíciu zažije už koncom tohto týždňa na autosalóne Chicago Auto Show.
zdroj: Mazda, autoblog.com