Mazda sa opäť vydala cestou proti prúdu, keď namiesto turbom prepĺňaného motora schovala pod kapotu 3-ky 2-litrovú atmosféru Skyactiv-X181. Je veľmi sympatické, že atmosférické motory ešte nevymreli, nakoľko ich mám veľmi rád. Mazda však prezentuje model 3 ako športové auto, no je tomu výkon 133 kW (181 k) a krútiaci moment 222 Nm, skutočne odpovedajúci? Veľa ľudí sa zhodne na tom, že na športové auto to je málo a v kútiku duše dúfali v príchod novej Mazdaspeed 3. Bohužiaľ, sklamem vás.
Mazda nebude súperiť v triede hot-hatchov
Predstavitelia Mazdy síce tvrdia, že sú schopní vytvoriť výkonnejší motor pre Mazdu 3, ale podľa Hiroyukiho Matsumota, šéfa globálneho vývoja a produktového plánovania Mazdy, to neplánujú. Toto vyhlásenie sklame nejedného fanúšika Mazdaspeed. Viacerí totiž dúfali, že by sa Mazda mohla zapojiť do boja s VW Golf GTI, Hyundai i30 N, či Hondou Civic Type R. Produkcia druhej generácie Mazdyspeed 3 skončila v roku 2013 a svojho nástupcu asi tak skoro nedostane.
Mazdaspeed 3
Aj keď je to správa, ktorú sme rozhodne nechceli počuť, no z pohľadu Mazdy je to celkom logické rozhodnutie. Mazda investovala nemalé financie do vývoja nových motorov Skyactiv-X a popri tom vyvíja aj hybridné a elektrické pohonné jednotky. Prípadný vývoj športového modelu Mazdaspeed by z pohľadu ich finančnej stránky asi nebol úplne jednoduchý.