Podľa štatistík AAA AUTO vzrástol v prípade MPV a SUV záujem o vozidlá s automatickou prevodovkou o 1,4 % na 21,2 %. Najobľúbenejšou značkou je Ford nasledovaný Volkswagenom a Kiou a 40,1 % zákazníkov uprednostňuje náhon na všetky štyri kolesá.
Najväčšia sieť ojazdených vozidiel na Slovensku, AAA Auto tento rok už avizovala zvýšený záujem o ojazdené autá. Podľa štatistík spoločnosti sa celkové predaje zvýšili medziročne o desatinu v rámci celej skupiny. Na Slovensku sa od začiatku júna do polovice septembra predalo cez 1 000 takýchto vozidiel. "Veľký vplyv na zvýšenie predajov u nás má aj vznik špecializovaného centra pre SUV a terénne vozidlá, ktoré zákazníci nájdu v Bratislave. Ponuka vozidiel je však pestrá po celej krajine," uvádza generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová. Najžiadanejšími modelmi sú Kia Sportage, Volkswagen Touran alebo Nissan Qashqai.
Top 10 najpredávanejších jazdených SUV a MPV
Poradie | Značka a typ |
1 | Kia Sportage |
2 | VW Touran |
3 | Nissan Qashqai |
4 | Hyundai ix35 |
5 | Ford Focus C-Max |
6 | Citroen C4 Grand Picasso |
7 | Škoda Roomster |
8 | Dacia Duster |
9 | Toyota RAV4 |
10 | Citroen Xsara Picasso |
Výber automobilu pred dovolenkou už nie je len o veľkom priestore a bezpečnosti, ale aj o komforte a vzhľade vozidla. Nižšia spotreba pri týchto automobiloch láka aj nový segment zákazníkov. "Ceny pohonných hmôt sa už dlhodobo držia na relatívne znesiteľných hodnotách a rozdiely medzi dieselom a benzínom sú stále minimálne. Napriek tomu zákazníci v prípade SUV a MPV na leto volia zo sedemdesiatich percent naftovú motorizáciu vozidla, ktorá im prináša značnú úsporu na dlhšie vzdialenosti, ktoré v lete absolvujú častejšie," potvrdzuje Topolová. Zvýšená obľuba ojazdených automobilov je spôsobená aj čoraz väčším rozdielom oproti novým vozidlám. Ako potvrdzujú odborníci, motoristi sa orientujú pri segmente SUV na ročné či dvojročné vozidlá, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako nové.
Podľa štatistík AAA Auto vzrástol v prípade MPV a SUV záujem o vozidlá s automatickou prevodovkou o 1,4 % na 21,2 %. Najobľúbenejšou značkou je Ford nasledovaný Volkswagenom a Kiou a 40,1 % zákazníkov uprednostňuje náhon na všetky štyri kolesá. Najobľúbenejšia verzia motora je 1.6 HDI. Vo farbách zákazníci vyberajú prevažne šedú a čiernu, ale výrazný posun v obľube nastal pri bielej farbe, ktorá sa od minuloročnej letnej sezóny posunula z šiesteho na štvrté miesto a potvrdzuje tak trend u nových vozidiel.