Ak budeme počítať aj modely s označením Y10 a Y, celkovo tu máme už štvrtú generácia s „ypsilonom“ v názve a Lancia je pyšná, že sa jej od roku 1985 podarilo vyrobiť takmer tri milióny týchto áut.
V priemere necelých 84 tisíc predaných kusov ročne možno nie je žiadne závratné číslo, ak ale zoberiete do úvahy fakt, že musela najmenšia Lancia vždy bojovať s lacnejšími sesterskými modelmi od Fiatu, je to nepochybne pozoruhodný výkon.
Súčasná verzia s interným označením Type 846 je tu od roku 2011, vyrába sa v poľskom meste Tychy a po mnohých úpravách a modernizáciách jej ostal jeden jediný motor. V marci 2020 Ypsilon dostal atmosférický litrový trojvalec FireFly s mild-hybridnou technikou, ktorá k 69 koňom a krútiacemu momentu 92 Nm pridáva remeňom pripojený štartér-generátor s výkonom 5 koní.
Možno si poviete „nič moc“, lenže pre mnohých to do mesta s rezervou stačí a dávajú to najavo i svojim záujmom a ochotou u Lancie utrácať. A aby sme boli presní, rovno môžeme dodať, že si v roku 2021 niečo podobného povedalo 43 735 zákazníkov, ktorí sa rozhodli práve pre nákup Ypsilonu. O dve percentá viac v porovnaní s rokom 2020.
Alfa sa stále potáca nad priepasťou
Ešte raz pripomíname, že uvedený výsledok asi nikoho na zadok neposadí, v Alfe Romeo však môžu ticho závidieť. Celoročné výsledky k dispozícii zatiaľ nemáme, milánska športová značka ale bola schopná v Európe predať v priebehu jedenástich mesiacov 2021 len 23 485 áut (Lancia dovtedy odovzdala zákazníkom 41 633 ks). A to mala Alfa v ponuke tri modely a v rámci hustejšej dílerskej siete nepomerne viac možností niekoho osloviť.
Možno aj vďaka tejto lojalite sa nakoniec Stellantis rozhodol Lanciu podržať a ako nedávno prezradil jej šéf Luca Napolitano, firma by čoskoro mala postupne predstaviť hneď tri ďalšie nové modely využívajúce koncernovú techniku.
zdroj: Lancia