John Hennessey tvrdí, že 98% zákazníkov ho miluje. Ostatným je vraj tŕňom v oku. No k týmto hlasom sa v poslednej dobe pridávajú aj bývalí zamestnanci. John Hennessey sa dokonca i naďalej prezentuje ako klasický texaský dobrák. Ale je to naozaj tak?

Pred časom unikli informácie, ako to vlastne za bránou spoločnosti prebieha. S firmou sa naťahuje viacero zákazníkov, ktorí si objednali vysnené auto, alebo úpravu a pridlho ju nedostali. A verte, že to neboli veci za pár tisíc eur, ale autá v hodnote niekoľkých domov v malých slovenských mestách. John Hennessey nečelí takému ohováraniu prvýkrát. Má za sebou niekoľko podobných škandálov, prevažne v 90-tych rokoch a začiatkom nového tisícročia. Od tejto doby sa však začal javiť ako seriózny človek. Avšak zdanie asi klamalo.

Bývalí zamestnanci svorne tvrdia, že John využíval peniaze od jedného zákazníka na postavenie iného auta. To by nebolo nič zvláštne. Veď predsa peniaze treba investovať. Problém je v tom, že pri stavbe áut používal diely od subdodávateľov, ktoré vydával za originálne kvalitné dielce. Čím vlastne zavádzal zákazníkov. Túto praktiku využíval najmä pri zahraničných klientoch. 

„V určitom momente sa každý zo zamestnancov pozrel na Johna a žiadal ho, aby bol taký, akým si myslí že je na Facebooku,“ povedal jeden zo zamestnancov HPE

Stručný voľný opis emailov zákazníka Aliho z Qataru, ktorý kvôli nemu prišiel o veľa peňazí, a auto stále nemá. Malo sa jednať o úpravu Chevrolet Corvette C7. Naťahovanie začalo v roku 2014, spomína Ali, s problémom dodania náhradného auta. V emailovej komunikácii ho však uistili, že Corvettu obdržia v roku 2015. S tým Ali súhlasil a rozhodol sa čakať. Avšak spoločnosť HPE nekúpila žiadnu Corvette ani v roku 2015. Ali sa rozhodol kúpiť Corvette v Qatare a poslal ju do Texasu. To ho, mimochodom, stálo 75 000 dolárov. A to bola jeho smola.

Bývalí zamestnanci hovoria, že takýchto zahraničných klientov bolo v poslednom období minimálne 5 a že je to zo strany Johna neprofesionálne a neslýchané. K problematike sa vyjadril i jeden vysoko postavený zamestnanec firmy, ktorý si však žiadal ostať v anonymite.
 

Ten poskytol zoznam praktík, ktoré sa mali vo firme odohrávať:
 

•    Peniaze zahraničných klientov použili na financovanie iných projektov, resp. na osobné Johnové účely,
•    Autá v dielni (obchode) stáli niekoľko mesiacov a v skutočnosti sa na nich nepracovalo,
•    Zákazníkom posielali fotografie bez pohonného ústrojenstva, aby boli presvedčení, že sa na autách robí. V prípade nespokojnosti by ich bolo oveľa zložitejšie odviesť späť.
•    Jediné autá, ktoré boli skutočne kvalitne dokončené, boli autá, ktoré vlastnia VIP klienti, alebo osobní priatelia Johna. Rovnako spokojní boli i miestni klienti, ktorí sa o postupe prác mohli hocikedy presvedčiť na vlastné oči, ktorých si nedovolil zavádzať. 
•    Použité komponenty neboli originálne. Buď sa použili lacnejšie aftermarketové alebo použité diely. Rovnako podvádzal i pri kópiách certifikátov a pri výsledkoch z valcovej brzdy.

Z toho teda vyplýva, že asi ani jeden zahraničný zákazník poriadne nevie, čo vlastne za svoje peniaze dostal. 

Navzdory tejto negatívnej povesti, ktorá sa šíri na rôznych internetových diskusiách, sa firme darí. A to predovšetkým vďaka sociálnym médiám a YouTube. Nedávno sa táto značka výrazne spomínala i vďaka Hennessey Venom GT, ktoré dosiahlo rýchlosť 270 mph (434 km/h). Za populárnosť HPE vďačí i britskému Top Gear-u, kde si Jeremy Clarkson vyskúšal pick-up VelociRaptor.

Ak je to všetko pravda, čo vysvitlo na povrch, je to prinajmenšom smutné, že človek, ktorý má v automobilovom svete takéto meno, sa takto správa k zákazníkom. Myslím, že mnohí z vlastníkov jeho diel,by nechceli vlastniť odfláknuté auto, ktoré sa hrá na niečo, čím v skutočnosti nie je. Preto buďte aj Vy opatrní, komu zveríte auto, či už na opravu, alebo na úpravu.

Zdroj: jaloplink