Čipová kríza sa netýka len automobilového priemyslu. Keď prišla na začiatku korona krízy v podobe problémov dodávok herných konzolí, asi málokto tušil, kam to bude eskalovať. Sám som netušil, respektíve som ani nepremýšľal, čo všetko dnes obsahuje tých malých pomocníkov. Problémy tak hlásili aj iné odvetvia, ktoré nemajú s autami absolútne nič spoločné. Osobne napríklad čakám už nejaký ten mesiac na plynový kotol. Povedali by ste, že problémom pri dodávke takejto veci môže byť nedostatok čipov? Ja veru nikdy.
Čipy prídu, ale čakajú na ne ešte nedorobené autá
Podľa 5 najväčších výrobcov čipov pre automobilový priemysel, Renesas Electronics, NXP Semiconductors, Infineon, Texas Instruments a STMicroelectronics by už na budúci rok malo prísť k upokojeniu situácie, keďže všetci navýšili produkciu. Už koniec tohto roka by mal vykázať prvý rast v produkcii. Netreba však zabúdať na jeden problém - nedorobené autá čakajúce na čipy.
Podľa predpokladov tak celý budúci rok bude pokračovať zvýšený záujem o čipy, minimálne kvôli doskladaniu stojacich áut na parkoviskách. BMW sa má do budúcna tohto problému zbaviť tak, že uzatvára priame dohody so spoločnosťami na vývoj čipov INOVA Semiconductors a Globalfoundries. Dohoda má zabezpečiť dodávku miliónov čipov ročne. Čipy z týchto várok bude BMW používať v inteligentnej LED technike ISELED. Určite môžete povedať, že je to malý krok pre celú automobilku, avšak malými krokmi to práve začína. Automobilky si tak možno časom začnú dohadovať dodávanie dielov priamo od výrobcov a nie cez rôzne dodávateľské vzťahy, ako to robia dnes.
Zdroj: BMW