Mazda CX-9

Mazdu CX-9 poháňa 2,5 litrový benzínový turbomotor

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Mazda predstavila veľké SUV CX-9 s novým motorom, 2,5 l turbo benzínom s 250 k. To by bol výborný základ pre Mazdu 3 MPS, čo poviete?

Dizajnéri sa držali osvedčeného štýlu KODO, autu nakreslili zaujímavé tvary, krátke previsy, či veľké kolesá s priemerom 18 až 20 palcov. Teda veci, ktoré by ste skôr čakali v športovo strihnutom GT ako v rodinnom SUV. V interiéri nájdeme kožu Nappa v odtieni japonského palisandra, ktorú skombinovali s hliníkom. Aby do kabíny neprenikali zvuky z okolia, použili na vytlmenie 24 kg zvuk pohlcujúceho materiálu.

Mazda CX-9

Kombinácia kože a hliníka vyzerá veľmi dobre

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Pod kapotou turbomotor

Toto je všetko veľmi pekné, ale nie je to hlavný dôvod, pre ktorý je nová Mazda CX-9 zaujímavá. Najväčšie prekvapenie skryli pod kapotu. Veľké SUV poháňa nový motor, 2,5 litrový prepĺňaný benzínový 4-valec s výkonom 250 k a krútiacim momentom 420 Nm, ktorý je k dispozícii už od 2000 ot. Automobilka predstavila aj novinku Dynamic Pressure Turbo systém. Ten pomáha regulovať prúd spalín, ktoré roztáčajú turbo. Pri nízkych otáčkach prúdia výfukové plyny cez užší otvor, takto zvýšia tlak a turbo sa roztočí rýchlejšie. Pri vysokých otáčkach otvoria sekundárny ventil, ktorý znormalizuje tlak. Systém funguje maximálne do 1,2 baru. Motor označili Skyactiv-G 2,5T a budú ho kombinovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, zákazníci si budú môcť vybrať buď pohon všetkých kolies, alebo len prednej nápravy. Nám zostáva len dúfať, že Mazda CX-9 nie je jedinou aplikáciou turbomotora, veľmi pekne by sa vynímal pod kapotou Mazdy 3 MPS.