Otvorený list UNAS a AŽA médiám:

Sme znechutení totálnou ignoranciou našich združení a neriešenia problémov Autodopravcov a Odťahových služieb. Dané Ministerstvá si neuvedomujú, že trpezlivosť máme len jednu a ďalej už nechceme počúvať len sľuby. UNAS ma 500 členov. Dopravcovia do rozpočtu v Slovenskej republike platia nemalé financie. Uhrádzame cestné mýto, ktoré sa však nevracia do cestnej infraštruktúry.

UNAS a Asociácia Žltý Anjel mali 26. 5. 2021 rokovanie na Ministerstve dopravy a výstavby SR za účasti Štátneho tajomníka Jaroslava Kmeťa, predsedu UNAS pána Stanislava Skalu a regionálnych dopravcov z celého SR , ako aj prezidenta Asociácie Žltý Anjel pána Mariána URGE. V rámci rokovania sa zúčastnené strany dohodli, že je nutné zvolať mimoriadne rokovanie za účasti Ministra financií SR, Ministra hospodárstva SR a Ministra dopravy a výstavby SR.

Na tomto základe UNAS a AŽA napísala žiadosť na MINDOP o zorganizovanie tohto stretnutia na pôde MINDOP, kde bolo dohodnuté, že do 14 dní sa zúčastnené strany zídu a budú rokovať. K 8. 6. 2021 uplynulo presne 14 dní, kde sme nedostali ani od jedného Ministerstva písomnú alebo telefonickú informáciu čo sa zas vlastne deje. Dňa 9. 6. 2021 sme dostali pozvánku od MINDOP na ďalšie rokovanie na deň 15. 6. 2021.

Nevieme pochopiť, prečo nie je záujem zo strany Ministerstiev riešiť problémy dopravcov,  keď sme pravá ruka pri zásobovaní firiem či obchodov. Tento štát sa skôr prikláňa k sociálnym istotám a mrhaniu financií, ako keby mali podporiť Autodopravu. Žiadame opakovane všetky Ministerstvá, ktoré malo predvolať MINDOP k rokovaciemu stolu za účelom znižovania nákladov a vyriešenia problémov dopravcov, aby nás neignorovali a začali s nami rokovať .

Ministerstvá a hlavne Ministerstvo dopravy úmyselne naťahuje čas, aby nemuseli riešiť naše problémy. Dopravcovia na území SR sú veľmi nervózni, pretože v rámci COVID 19 veľa stratili.

Nikto nerieši naše problémy a preto odkazujeme MINDOP, že pokiaľ sa nevyriešia čo v najkratšej dobe naše návrhy, ktoré sme predložili,  tak sa môže stať, že sa v rýchlom slede zopakuje rok 2010 a 2020.

Vzhľadom na to, že aj MINDOP prilieva benzín do ohňa, tak núti Autodopravcov na skorší protest, aby sme bojovali za práva dopravcov. Už stačilo plakania a sľubov. Naše rodiny sľuby neuživia a nezaplatia dane.

S úctou
Stanislav Skala
predseda UNAS

10 rokov sľubov o zmene výberu a prerozdelenia financií z mýta

ÚNAS od roku 2010 zorganizoval dva veľké protesty, kde jasne vyjadrili nespokojnosť nad výberom mýta v SR. Napriek niekoľkým rokovaniam na úrovni Ministra dopravy SR, štátneho tajomníka a sekčných riaditeľov sa nič nezmenilo a ich sľuby sú pre dopravcov len výsmech. Sú rozčarovaní z vyhlásenia Ministra dopravy Andrej Doležal na sociálnej sieti FB, kde sa chváli ako vyčlenili 19,4 mil. EUR ako odškodnenie pre autoškoly a pre majiteľov autobusov. To dopravcovia, ktorí počas celého roka zásobujú firmy a obchody, ktorým poklesli tržby aj o 50 % a musia prepúštat, že neboli zaradení do podpory počas covid19 za výsmech.

Aj napriek našej snahe na rokovaní, ktorých sa zúčastnila aj Asociácia Žltý Anjel, od MIN-DOP pomoc opätovne nedostali. Na základe uvedených faktov UNAS vyzýva Premiéra Vlády SR a ministerstvo financií a Národnú radu SR o okamžitú nápravu daného stavu v doprave a výbere mýta, nakoľko majú v UNAS pocit, že sľuby na vyhlásenie nového konkurzu na mýtnom tendry sa zbytočne naťahujú a vracajú sa do starych kolají.
 
UNAS a rôzne združenia chystajú veľké zasadnutie dopravcov, kde sa rozhodne o dalších postupoch v doprave, o ktorých budú verejnosť informovať. Tvrdia, že nechcú pristúpiť k radikálnym opatreniam, ale za rok a pol novej vlády a vlastne od roku 2010 sa na mýte nič nezmenilo a sľuby už nestačia. Práve preto sú presvedčení, že Minister Dopravy SR Andrej Doležal a jeho podriadení sú riadení určitou skupinou oligarchov a robia len to, čo im je nariadené. UNAS je presvedčený, že Ministerstvo Dopravy v rukách oligarchov aj naďalej.

REAKCIA MINISTERSTVA DOPRAVY: UNAS politikárči a zavádza

Zástupcovia združenia podľa MDV ignorujú fakty, ktoré s nimi boli opakovane diskutované a vysvetľované a prekrúcajú situáciu tak, aby im v danej chvíli vyhovovala. Únia Autodopravcov Slovenska (UNAS) napriek našim snahám o konštruktívnu diskusiu nehľadá riešenia, ako pomôcť slovenským dopravcom, ale politikárči a zavádza. V pondelok to v reakcii na obvinenie UNAS, podľa ktorého ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina) ovládajú oligarchovia, uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR.

„Napriek viacerým stretnutiam ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala s predstaviteľmi UNAS a snahám o hľadanie riešenia, ich posledná tlačová správa je len ďalším dôkazom toho, že im nejde o vec a konkrétne riešenia, ale len o pútanie pozornosti a politikárčenie,“ uviedol hovorca rezortu dopravy Ivan Rudolf.

Zástupcovia združenia podľa MDV ignorujú fakty, ktoré s nimi boli opakovane diskutované a vysvetľované a prekrúcajú situáciu tak, aby im v danej chvíli vyhovovala. „Nerešpektovanie dohôd, ignorovanie faktov, nekonštruktívnosť a vyhrážanie sa štrajkami je dlhodobo ich jedinou pracovnou metódou. UNAS takýmto konaním vôbec nepomáha veci a skôr škodí všetkým slušným dopravcom, čo nám je úprimne ľúto,“ uviedol Rudolf. Minister Doležal podľa hovorcu absolútne odmieta obvinenia UNAS a podnikne v tejto súvislosti právne kroky.

UNAS v pondelok vyzval premiéra Eduarda Hegera (OĽANO), ministerstvo financií a parlament na „okamžitú nápravu daného stavu“, keďže je podľa dopravcov minister dopravy pod vplyvom oligarchov. Dopravcom sa nepáči prístup MDV k výberu mýta na Slovensku a tiež k pomoci dopravcom zasiahnutým koronakrízou.

Odpoveď UNAS na vyjadrenie Ministra dopravy SR:

Únia dopravcov Slovenska sa totálne dištancuje od vyjadrenia Ministra dopravy p. Doležala, kde poukazuje, že UNAS a dopravcovia hrubo zavádzajú svojimi vyjadreniami a sú vtiahnutí do politiky. Minister dopravy SR už nemá argumenty a dáva vyjadrenie na úkor UNAS, ktoré nemajú žiadnu váhu. Radi by sme pripomenuli, že UNAS stála na cestách v rokoch 2010 a 2020, kde poukazuje neustále na predražené mýtny tender, ktorý je neefektívny a z peniazí, ktoré dopravcovia platia, sa vracia do výstavby a opravy ciest veľmi malá čiastka.

predseda UNAS Skala Stanislav