Nissan vytvoril štúdie IDx Freeflow a IDx Nismo ako zhmotnenie predstáv, rôznych myšlienok a snov mladej generácie, ktorá vyrástla na počítačových hrách. Väčšine ľudí však silno pripomína Datsun 510 zo 70-tych rokov.

Marketing si môže hovoriť čo chce, človek, čo trochu pozná históriou sa nenechá oblbnúť. Kopec ľudí, vrátane motoristických novinárov si pri prvom pohľade na Nissan IDx Freeflow spomenulo na Datsun 510 zo 70-tych rokov. To bol tiež malý sedan, presne ako tieto štúdie. Črty karosérie, predné a zadné svetlá, v tomto všetkom je vidieť silnú inšpiráciu Datsunom 510. Dokonca aj kaki farba auta sedí obdobiu 70-tych rokov. Nissan pri štúdii IDx Freeflow hovorí o motore s objemom 1,2 až 1,5 litra, ktorý je spriahnutý s CVT prevodovkou, pretože mladá generácie chce úsporné a efektívne auto.

Nissan IDx Freeflow

Nissan IDx Freeflow

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

S Datsunom 510 pretekal v 70-tych rokoch tím Brock Racing Enterprises (BRE), ktorý vyhral dvakrát americkú sériu Trans-Am. Ak sa pozrieme na lakovanie IDx Nismo a Datsunu 510 BRE, zase vidíme jasnú inšpiráciu. Nismo vybavilo svoju verziu IDx 5-bodovými pásmi a v nádhernom interiéri, ktorý kombinuje hliník, karbón a bordovú farbu dalo mladej digitálnej generácii CVT prevodovku. V útrobách má 1,6-litrový turbomotor, ktorý poskytne skutočný zážitok generácii vychovanej na počítačových hrách.

Nissan IDx Nismo

Nissan IDx Nismo

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: autoblog.com