Tento článok neberte ako reálne odporúčanie, ktorý z troch hothatchov je najlepší. Priame porovnanie sme v redakcii urobiť nemohli. Stojíte pred dilemou, ktorý z troch kúpiť a jazdné vlastnosti ani výkon nie sú prioritou číslo jedna? Ktorý z nich sa cenovo oplatí najviac? Iste, najdôležitejšie bude, akú zľavu od ktorého predajcu na dané auto dostanete. Je dávno zrejmé, že jedna vec sú cenníkové ceny a druhé je realita. Napriek tomu som pripravil prehľadné porovnanie cien a výbav aktuálnych troch najčastejšie skloňovaných konkurentov.
Aj keď je auto na začiatku najlacnejšie, v konečnom výsledku to vami nakonfigurované nemusí byť.
Základná cena hovorí jasne v prospech Megane R.S. Ako jediný je tiež v ponuke aj s automatickou prevodovkou EDC, čo môže u niekoho zavážiť. Základ začína na 27 090 eur. To je povážlivo menej než porovnateľne výkonné I30 N Performance, aktuálne v akcii na 29 990 eur a ďaleko najvýkonnejší Type R na 33 890 eur. Základná cena modelu i30 N s výkonom 250 k je síce 27 490 €, ale tento model nie je adekvátnym konkurentom pre túto partiu.
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Pri pohľade do tabuľky je vám jasné, že ak si vozidlá chcete nakonfigurovať približne rovnakou výbavou, vychádza najvýhodnejšie Hyundai. Do pôvodne cenovo najlacnejšieho Meganu R.S. si pre dorovnanie výbav musíte priplatiť aj také drobnosti, ako vyhrievanie predných sedadiel za 200 eur, alebo zadnú kameru za 200 eur.
Civic Type R je cenovo o ligu vyššie. Obzvlášť, ak si v hierarchii japonských cenníkov k jednotlivým líniám výbavy nemôžete skoro nič dokúpiť. Ak teda chcete aspoň LED svetlá, navigáciu, alebo automatickú klimatizáciu, musíte siahnuť po vyššej výbave. Kvôli navigácii dokonca až po tej najvyššej za 37 890 eur. A to je takmer o 8-tisíc navyše voči N-ku.
Iste, dostanete výkonnejší motor a tradíciu vo výrobe hothatchov, ale oplatí sa to každému zákazníkovi? Vyjadrite sa, či by ste dali prednosť super výkonnému Civicu, vo výsledku cenovo najvýhodnejšiemu I30 N Performance, alebo niekdajšiemu dlhoročnému kráľovi kategórie a na začiatku najlacnejšiemu Megane R.S.
Zdroj foto: Hyundai, Honda, Renault