Obe autá majú dva elektromotory s jednostupňovými redukčnými prevodovkami a pohon oboch náprav, ale inak sú medzi nimi dosť podstatné rozdiely, aj keď na chvíľu zabudneme na typ karosérie.
Americká verzia Modelu 3 Performance má 517 koní, 740 newtonmetrov a testovacie auto na váhe ukázalo pohotovostnú hmotnosť 1837 kg. Ioniq 5 N naproti tomu dokáže krátkodobo vyprodukovať až 650 koní a dokonca systémových 770 newtonmetrov, lenže na druhej strane váži tiež 2201 kilogramov.
Šprint, brzdy, zákruta a šprint
Aby sme si trochu urobili predstavu o silných a slabých stránkach oboch aktérov, postavil ich internetový portál Edmunds proti sebe v rámci tradičného testu nazvaného U-Drag Race.
Skladá sa zo šprintu na štvrť míle, následne sa vozidlá musia otočiť a šprintovať po ranveji späť do cieľa. Ako sa ukázalo, napriek rozdielom v základných údajoch dvojica predviedla veľmi vyrovnané výsledky...
V skutočnosti veľmi blízko
Môže za to okrem iného fakt, že Tesla i Hyundai majú veľmi podobný pomer výkonu k váhe. Konkrétne 281 koní na tonu vs. 295 koní na tonu v prospech kórejského vozidla. Alebo to môžeme otočiť a napísať, že Ioniq 5 N pracuje s pomerom 3,55 kg na koňa, zatiaľ čo v prípade Modelu 3 Performace je to 3,39 kg/k. Znamená to, že Hyundai bude mať vo všetkých ohľadoch navrch?
Ako ukazuje priložené video, ani zďaleka nie. Opak je pravdou, teda ak ostaneme pri výkonoch v priamke. Situácia sa naopak obráti v zákrutách, kde Ioniq dokazuje, že má veľmi slušne nadimenzované brzdy i zavesenie kolies. Neznamená to ale, že by Teslu porazil na hlavu.
Čísla ukazujú, že Model 3 Performance zaznamenal najlepší čas zrýchlenia z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h), ktoré zvládol za 3,1 sekundy. Ioniq 5 N potreboval 3,3 sekundy. Rovnako Tesla dokázala rýchlejšie pretnúť cieľ na štvrť míle, keď ju dala za rovných 11 sekúnd, zatiaľ čo Hyundai pokoril tú istú métu za 11,2 sekundy.
Lenže lepší podvozok nakoniec znamenal dve víťazstvá v dvoch jazdách i celkové vavríny pre Ioniq 5 N, ktorý dosiahol čas 32,8 sekundy a rival skončil o dve desatiny za ním.
Mohla byť Tesla ešte rýchlejšia?
Zaujímavé tiež je, že Tesla by možno dopadla ešte o čosi lepšie, nebyť menšieho nedorozumenia. Majitelia Modelu 3 v diskusiách upozorňujú na to, že recenzenti pri jazdách použili režim Track, ktorý ale podľa nich nie je na šprinty, respektíve profily tohto typu najvhodnejší. Je totiž nastavený tak, aby mierne spomalil štart a spotreboval viac energie na chladenie batérie, aby sa pri jazde po trati neprehrievala.
Lepší má byť v tomto smere režim Insane, ktorý zahreje akumulátor a „poskytne maximálnu úroveň akcelerácie“, takže by mal byť pri týchto pretekoch výhodnejší.
zdroj: Edmunds cez YouTube