Konečne niekto z kompetentných nahlas povedal to, čo si všetci už dlho myslíme...
So zaujímavým názorom prišiel „vedúci policajnej únie v austrálskom Queenslande“ Ian Levers, ktorý verejne prehlásil, že najmä skryté meranie rýchlosti nijako nepôsobí na bezpečnosť a ide len o čistý príjmový nástroj štátu.
„V iných systémoch, ak niečo nefunguje, hľadajú nové riešenia. Namiesto toho sa na úseku bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky tento systém naďalej podporuje, a to tak, že neoznačených radarov stále pribúda. Je to nezmysel,“ povedal Ian Levers.
Tieto slová vyšli z jeho úst potom, čo vyšli na svetlo sveta informácie vlády v Queenslande, ktorá do roku 2021 chce zvýšiť príjem z dopravných priestupkov o viac ako 50 %, a to na zhruba 190 miliónov austrálskych dolárov.
Ian Levers navyše dodal, že práve tieto „opatrenia“ negatívne ovplyvňujú povesť polície! „Tieto spôsoby merania iba škodia polícii. Iba označené a zreteľne viditeľné policajné vozidlá sú spôsob, ako riešiť priestupky vodičov. Policajná práca musí byť vykonávaná v súlade s mienkou tamojšej komunity. Vtedy je táto práca najúspešnejšia.“
U nás sa skryté meranie uskutočňuje poväčšine len neoznačenými vozidlami, v Austrálii, ale aj inde vo svete, je spôsobov viac. Pevne nainštalované kamery, mobilné opancierované vozíky, odstavené civilné dodávky, zamaskované koše na odpadky a mnoho iných vynálezov. Takéto prejednanie zadokumentovaného priestupku má jedno veľké ALE, a tým je čas. Odkedy dôkaz vznikne až pokým sa vec prejedná. Môže to trvať niekoľko dní, týždňov, mesiacov... A u nás maximálne do dvoch rokov. Pamätáte si vy, kde ste boli a čo ste robili pred dvomi rokmi?
Náš názor?
V prvom rade, všetkého veľa škodí... Neoznačené policajné autá, ktoré merajú rýchlosť, nám nevadia... Ale len za predpokladu, že by merali len na také prekročenie rýchlosti, ktoré v minulosti znamenalo závažný spôsob konania. To znamená prekročenie rýchlosti v obci o 20 km/h a mimo o 30 km/h a nie naháňať s diskotékou na streche vodiča, ktorému na 50tke namerali neskutočných 57...
Obdobne to vidíme aj so statickými kamerami. Keď ich chcú používať, nech majú dôkladné označenie a nech sú na miestach, ktoré sú potenciálne nebezpečné pre vznik dopravnej nehody. Napr. tunel, zóny v blízkosti škôl a pod. Chvalabohu, že pred rokmi neprešiel kontroverzný návrh, ktorými chceli na našich cestách osadiť stovky kamier, ktoré by zachytávali rôznorodé priestupky. Uvidíme, aké uplatnenie bude mať pancierový "radar", ktorý pred časom presúvali po okolí Bratislavy...
Odpovedalo 222 ľudí
Zdroj: theguardian.com
Foto: baltimoresun.com