Nie, to vážne nie je chyba. Chystaná nová päťka síce má dva elektromotory, každý s výkonom 200 kW, teda 272 koní, ale oba prenášajú systémových 544 koní výlučne na zadné kolesá. Presnejšie povedané, motory sú integrované priamo do kolies (!), takže auto nepotrebuje diferenciál.

Ak sa už trochu orientujete v technike nového bežného Renaultu 5 E-Tech, nemusíme vám asi pripomínať, že ten dostal relatívne konvenčný pohon prednej nápravy. A aj z toho je zrejmé, že špecialita s názvom 5 Turbo 3E nemá so štandardným modelom mnoho spoločného.

V6 nahradí dva elektromotory

Tá trojka v označení samozrejme odkazuje na fakt, že ide o tretie pokračovanie slávneho mena Renault 5 Turbo. V 80. rokoch ho nosili stroje poháňané vzadu uloženým preplňovaným štvorvalcom s objemom 1,4 litra a výkonom 160 koní, na ktoré v roku 2000 nadviazalo Clio V6 s trojlitrom a výkonom najskôr 226 a po facelifte 254 koní.

Najnovšie vydanie sa posunie na úplne novú úroveň, klasický hardware v podobe spaľovacieho agregátu však tentokrát mení za baterky a elektrické jednotky – preto to písmeno „E“ na konci.

Pomocná ruka od Alpine

Renault hovorí, že vyvinul najnovšiu inkarnáciu Turba v spolupráci so svojou športovou značkou Alpine. To znamená, že konštruktéri postavili novú celohliníkovú platformu a posadili na ňu karbónovú karosériu.

Zaujímavé na tom je, že na rozdiel od bežnej elektrickej päťky (z ktorej Turbo prevzalo len spätné zrkadlá, kľučky dverí a zadné svetlá) má novinka 800-voltovú architektúru, takže zvládne nabíjanie výkonom až 350 kilowattov a batériu dostanete z 15 na 80 percent v priebehu 15 minút.

4 x 2 metre

To sa celkom hodí, pretože lítiovo-iónový akumulátor síce má kapacitu 70 kilowatthodín a podľa metodiky WLTP stačí na dojazd 400 kilometrov, ale v skutočnosti Renault priznáva, že na okruhu vydrží pri plnom zaťažení jazdiť len asi 15 až 20 minút.

Pozoruhodné sú tiež rozmery tohto auta. Má dĺžku len 4,08 metra, ale zároveň je široké 2,03 metra. Turbo 3E je vysoké 1,38 metra, má rázvor náprav 2,57 metra a svetlú výšku len 118 milimetrov. A aby sme mali čísla skoro kompletné, pridávame pohotovostnú hmotnosť 1450 kg, čo je na úrovni štandardného modelu 5 E-Tech Comfort Range so silnejším motorom.

Na úrovni superšportov

Ako sme už prezradili, vodič dostane systémových 4800 newtonmetrov, ide však o hodnotu priamo na kolesách. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovať za 3,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 270 kilometrov za hodinu.

Karbón a odlišná farba čalúnenia sedadiel

V interiéri nájdete dvojicu karbónových športových sedadiel čalúnených alcantarou a ručne tkanou látkou s tartanovým vzorom, ktorá sa opakuje na palubnej doske i vo výplniach dverí. Nechýba rovnaký digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,1 palca ako v sériovom aute, ale s retro grafikou v žltých farbách. A tiež 10,25-palcová dotyková obrazovka.

Posádka má potom k dispozícii šesťbodové bezpečnostné pásy, integrovanú oceľovú ochrannú klietku a vodič môže využiť tiež vertikálne uloženú páku ručnej brzdy, teda podobné riešenie, ktoré nájdete aj v súťažných špeciáloch.

Bláznivá cenovka

Dodávky auta prvým zákazníkom začnú v roku 2027, nečakajte ale, že by mohlo ísť o masovú produkciu. Renault vyrobí len 1980 áut, čo je samozrejme opäť pocta pôvodnej 5 Turbo, respektíve pripomienka roku uvedenia na trh.

A cena? Tá má byť podľa zákulisných správ astronomická, teda s ohľadom na veľkosť nového ostrého hatchbacku. Presné číslo nepoznáme, ale čakajte čokoľvek medzi 150 až 250 000 eur!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Renault