Meno elektrickej novinky z dielní automobilky Ford sa médiami pretriasalo už dlhší čas, Ford Mustang Mach-E tak nešokuje ani svojim menom, ani príslušnosťou do modelového radu Mustang. Práve Ford ho totiž sebavedomo označuje ako ďalšiu karosársku verziu modelu Mustang, pričom nezabúda zdôrazniť, že ide o prvý veľkosériový elektromobil modrého oválu.

Stredobodom pozornosti palubnej dosky Mustangu Mach-E je veľký stredový dotykový displej.

Zadokolka aj AWD

Mustang Mach-E prichádza s celkovými rozmermi karosérie 4712 x 1881 x 1597 mm. Svojou dĺžkou tak prekonáva aj Auto roka 2019 - Jaguar i-Pace dlhý 4682 mm. Rázvor Mustangu Mach-E je 2984 mm, čo je prakticky rovnaká hodnota ako pri Jaguari i-Pace (2990 mm). Čo sa týka objemu batožinového priestoru, Ford na to ide podobnou taktikou ako najnovšie elektrické Volvo XC40 a ponúka dva batožinové priestory. Ten predný s objemom 100 l tvorí plastová umývateľná vaňa s vypúšťacou zátkou na dne. Zadný má normovaný objem 402 l a sklopením zadného operadla sa jeho objem zväčší na 1420 l.

S dvomi baterkami

Ford ponúkne zákazníkom Mach-E na výber z dvoch li-ion akumulátorov. Menší má kapacitu 75,7 kWh, zatiaľ čo pre náročnejších bude určený ten s kapacitou 98,8 kWh. Základná verzia s pohonom zadných kolies a slabšou baterkou by mala podľa Fordu zvládnuť dojazd 450 km (WLTP).

Tá ponúkne pohon zadných kolies a výkon 190 kW (258 k), ak si však priplatíte za väčšiu baterku (98,8 kWh), môžete mať „zadokolku“ aj s výkonom 210 kW (286 k). V tomto prípade sa dojazd auta zvýši dokonca na 600 km (WLTP). Ak zatúžite po verzii Mach-E AWD, dostanete na prednú nápravu ďalší elektromotor s výkonom 50 kW (68 k), čím celkový systémový výkon auta stúpne na 248 kW (337 k). Vrcholom ponuky bude Mach-E GT s dvojicou elektromotorov a systémovým výkonom až 342 kW (465 k) a krútiacim momentom 830 Nm. Akceleráciu z 0 na 100 km/h by mala verzia GT zvládnuť približne za 4 s. Ford hovorí, že najvýkonnejšia verzia disponuje dojazdom 500 km (WLTP).

Ktoré špecifikácie modelu Mustang Mach-E sa dostanú na európske trhy a za aké ceny, automobilka zatiaľ nekomentovala. Už dnes je však jasné, že skôr ako na konci roka 2020 sa prvé elektrické SUV značky Ford do Európy nedostane.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov