Musíme si zvyknúť
Pozrime sa najprv na pozitíva dizajnu. Auto pôsobí majestátnejšie a budí väčší rešpekt. Najväčším pozitívom je, že 4ka je už ozaj samostatný rad. Tento si už nepomýlite s 3-kou. Ďalej bočná línia a zadná časť sú úplne v poriadku. Okrem iného sa pýši koeficientom odporu vzduchu 0,25. Predná časť… Názory sa rôznia, ale ja som rád za pozíciu EČV. Rozdeľuje tak obrovské bobrie zuby. Dokonca, nová 4ka vie byť veľmi pekné auto aj s veľkými ľadvinkami. Keď ju nakonfiguruje v štýle black on black. Jednoducho pri tomto aute, minimálne pre mňa, platí, že čím menej z neho vidím, tým viac sa mi páči.
Verzia M Sport ponúka odlišný predný nárazník, ktorý ešte pod ľadvinky pridáva akýsi zvláštny úsmev. Pre fajnšmekrov je k dispozícii aj personalizácia - M Performance diely autu pridajú na športovom charaktere. Dosť bolo dizajnu, vyjadrite sa v ankete, ja sa už naň pozerať nechcem. Štandardne dostanete LED adaptívne svetlá a 18-palcové disky kolies. V rade príplatkov, samozrejme, objavíme aj 19-palcové disky a laserové svetlá. Obrovská predná maska a otvory podľa BMW okrem dizajnovej stránky plnia aj technický zmysel. Privádzajú potrebný vzduch k novému 6-valcovému motoru.
Odpovedalo 88 ľudí
Pod kapotou benzín aj nafta
Ten nájdeme vo verzii M440i xDrive. 3,0 radový šesťvalec disponuje 48 V mild-hybrid technológiou, ktorý vytvára výkon 8 kW (11 k). Vodičovi poskytnú výkon 275 kW (374 k) a 500 Nm. Na 100 km/h vystrelí za 4,3 sekundy. Na opačnom konci ponuky stojí 2,0 l štvorvalec. V 420i ponúkne 135 kW (184 k) a 300 Nm, v 430i 190 kW (258 k) a 400 Nm.
V ponuke nájdeme aj naftové agregáty. Na rozdiel od benzínu má 420d 4-valec s mild-hybridným systémom - k dispozícii je pri každej naftovej verzii. Na zadné alebo všetky kolesá posiela 140 kW (190 k) a 400 Nm. 430d xDrive má už 3,0 radový šesťvalec s výkonom 210 kW (286 k) a 650 Nm. Vrcholom dieselovej ponuky je 440d xDrive s rovnakým motorom naladeným na 250 kW (340 k) a 700 Nm. Každá verzia novej 4ky je štandardne dodávaná s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.
Vnútri stará známa pesníčka
Dĺžka sa oproti predchodcovi zmenila o 128 mm na 4 768 mm a rozšírená bola o 27 mm na 1 852 mm. Svetlá výška je síce väčšia o 6 mm, ale celková výška je stále o 57 mm menej, ako pri rade 3. Rázvor je väčší o 41 mm oproti predchodcovi. Interiér je stará známa pesnička, bez žiadnych výrazných zmien. Je to dobré pre ergonómiu, no zle pre imidžovú stránku auta, keďže je na nerozoznanie od zvyšku flotily BMW, primárne radu 3. Samozrejmosťou je oceňovaný infotainment systém iDrive vo verzii 7,0. Štandardne je k dispozícii 8,8-palcová centrálna dotyková obrazovka a 5,1” prístrojový panel. Za príplatok si zákazník môže obrazovky zväčšiť na 10,3” a 12,3”. Asistenčné systémy sú totožné s radom 3.
Predaj sa začne v októbri 2020 s 5 verziami. 2 naftové šesťvalce pribudnú v marci 2021. Ceny pre náš trh zatiaľ zverejnené neboli.
Na záver si ukážme, ako to mohlo byť. Myslím, že to nepotrebuje komentár. Osobne som veľmi zvedavý, ktorá tuningová spoločnosť začne ponúkať túto úpravu prednej masky ako prvá.
Zdroj: BMW
Foto: BMW, J.B. Cars