Dobrý príklad evolúcie
Novinka stavia na evolučnom vývoji a preberá technický základ z X3. Priznávam, pôvodná X4ka z roku 2014 sa mi vzhľadovo nepáčila. Novinka je uhladenejšia a pôsobí vybrúsenejšie a majestátnejšie. Bude to imidžmejker pre tých, ktorí nechcú veľkú X6ku... Alebo ju nie sú ochotní zaplatiť. Oproti predchodcovi je o 8 cm dlhšia, o 4 cm širšia a o pár milimetrov nižšia. Rázvor narástol o 5 cm. Kvôli nemu má byť stabilnejšia v zákrutách. Rozloženie hmotnosti sa priblíži k ideálnym 50:50.
Novinka prináša okrem dizajnových zmien aj prepracovaný interiér. Spredu typické „ľadvinky“ BMW sa opäť opticky zväčšili a v zadnej časti zaujme nová „generácia“ 3D LED svetiel, na ktorú vzhľadovo odkážu aj ďalšie typy značky, napr. chystané BMW 8. V kokpite nechýba 10,25-palcový displej navigácie a iDrive systému. Tradičný manuálny ovládač iDrive ostane.
Výkonné 4- a 6-valce
BMW v SUV/kupé X4 ponúkne pri predstavení 6 motorizácií. Tri z nich budú benzínové a rovnaký podiel patrí dieselu. K dispozícii budú 4-valce a 6-valce. Okrem xDrive20i, 30i, 20d a 25d nezabudli ani na „baby M“ verzie M40i a M40d. Prvú z nich poznáme z X3 M40i a z radového trojlitrového šesťvalca poskytne výkon 360 koní. Dieselový trojliter M40d poskytne 326 koní, 680 Nm a len o jednu desatinu horšie zrýchlenie na stovku ako benzín (4,8 s vs 4,9 s). Vrcholná X4 M má prísť neskôr v roku 2018. Všetky motory spriahnu s najnovšou verziou pohonu 4x4 xDrive. V BMW sa zamerali aj na nižšie neodpružené hmoty zásluhou prepracovaných a odľahčených komponentov prednej nápravy. Rozšírený rozchod náprav zabezpečí ešte lepšie správanie na ceste.
Spomínané M Performance verzie okrem výkonných motorizácií dostanú aj viac štýlu, a to aj v interiéri. Nebude chýbať aktívny výfukový systém, väčšie brzdy, M Sport adaptívny podvozok. 20-palcové kolesá sú štandardom. Ak by vám nestačili, v ponuke sú aj 21-palcové kolesá.
Ako sa vám nové BMW X4 páči? Vzali by ste radšej „klasickú“ X3?