Nie som milovník škandálov, no viaceré automobilky by sa už mohli zobudiť a začať uvádzať autám spotrebu reálne. Faktom je, že sme si asi mnohí zvykli na nedosiahnuteľné spotreby v katalógoch a palubných počítačoch. Po aférach, ktoré mali Hyundai a Ford v USA, by sme mohli mať na starom kontinente prísnejšie kontroly.

Podľa odhadov by malo byť postihnutých približne 625 000 áut, z toho 157 000 kusov eK a 468 000 modelov DayZ. Mitsubishi teraz rokuje s Nissanom o riešeniach problému a odškodnení. Tiež zisťujú, či niektoré z áut neexportovali do zahraničia. Ako vlastne v Japonsku podvádzali? Podľa zdroja znížili zaťaženie pneumatík, ktoré mali menší valivý odpor a motor potreboval menej výkonu na jeho prekonanie a teda menej paliva. Viac toho zatiaľ nevieme. „Po podvodoch od Volkswagenu je trh na podobné zistenia citlivejší. Táto vec sa od nich ale líši,“ povedal Seiji Sugiura, analytik výskumného centra Tokai v Tokiu. No pýtam sa, líši sa naozaj? Nemá slovo podvod jeden význam?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: carscoops