Toto Ferrari 625 Targa Florio je jediné, ktoré sa zachovalo z pôvodných 3 kusov
Motor pôvodne navrhol Aurelio Lampredi pre Formulu 2 a motivoval Alberta Ascariho, ktorý v rokoch 1952 a 1953 vyhral dva tituly Majstra sveta F1, keď vyhral spolu 11 zo 17 pretekov v priebehu 2 rokov. Pripomeňme, že roku 1952 prevzala Formula 1 pravidlá Formuly 2, aby sa vzchopila po 2. svetovej vojne. Ascari jazdil práve s motorom F2.
Vráťme sa ale k Ferrari 625 Targa Florio. Karosériu pôvodne ako kupé navrhol Vignale. Enzo Ferrari však nebol z výsledku nadšený, išiel za Scagliettim, aby vylepšil dizajn, zmenšil masku chladiča a hlavne urobil z auta roadster. Ferrari 625 Targa Florio štartovalo so zvučnými menami ako Mike Hawthorn alebo Umberto Maglioli napríklad na pretekoch Grand Prix dell’Autodromo v Monze alebo Coppad’Oro delle Dolomiti. Auto však nemá na konte ani jedno víťazstvo, ktoré by ho preslávilo.
Po ukončení pretekárskej kariéry prešlo Ferrari 625 Targa Florio rukami niekoľkých vlastníkov v Taliansku a Južnej Amerike. Potom sa stratilo na vyše desať rokov a objavili ho až v roku 1974 na vrakovisku v Neapole. Raritné Ferrari zreštaurovali do pôvodného stavu a štartovali s ním aj na niekoľkých veteránskych podujatiach.
Ferrari 625 Targa Florio teraz ide do aukcie, ktorá sa bude konať 11. mája 2018 vo Villa La Vigie v Monaku. Aukčná spoločnosť Bonhams predpokladá, že unikát by mohli predať za 4,5 - 6,5 milióna eur, čo nie je rekordy lámajúca suma, obzvlášť, ak ide o posledné Ferrari 625 Targa Florio na svete.
zdroj a foto: carscoops.com