Jano_1987
28.01.20 09:27
V
@xxcxxc: pozrite si metodiku merania emisií NEDC, ktorá bola platná ešte v roku 2019, link https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000605/1804695/Ako-prebieha-meranie-emisii-v-najnovs... Myslíte si, že sa tak reálne jazdí? Nie. Je to chyba automobiliek, že museli používať túto normu? Nie. Chybou je to, že čísla emisií si cucal z prsta nejaký euroúradník, čo o tom ani nemá šajnu. V dôsledku toho vznikli rôzne paškvily motorov ako 1.0l trojvalec s turbom ktoré spĺňajú dané emisie, ale len na papieri, v reálnom svete to má kľudne aj o polovicu vyššiu spotrebu, ťažké prevody atď. Napríklad atmosferický benzínový 2.0l podľa tej normy má obrovský problém zmestiť sa s emisiami do limitov, v reálnom svete ale má lepšie emisie a aj lepšiu spotrebu ako tá 1.0l s turbom. Ale za to automobilky nemôžu, za to môže ten euroúradník. Ďalej autá za posledných 30 rokov pribrali v priemere tak 300kg a to má samozrejme tiež vplyv na spotrebu. Kedysi som si v aute veľkosti Fábie, či Ibizy mohol objednať 2.0l motor, teraz ste radi, ak dostanete 1.2 s turbom a máte o 300kg ťažšie auto. A to je ten problém. Niekto kto sa v tom nevyzná, tak si vymyslel čísla, ktoré treba splniť. Automobilky to splnili, lebo im iné neostalo. Ale to, že v reálnom svete to už nefunguje dôsledok tých čísel. Ďalší problém. Ste schopný vyrobiť auto s váhou 900kg, viete ho osadiť atmosferickou 1.4 s výkonom 100 koní, na mestské auto to stačí, spotreba okolo 5-5,5l. Poviete si super, optimálne, pôjde to na dračku. Ale pozor, nezmestíte sa do emisií, lebo vážite ako káže norma a za každé kilo pod normou máte mať nižšie emisie. Tak si sadnete nad to s kalkulačkou a prídete k výsledku, že ak to auto vyrobím s váhou 1150kg, dám tam 1.0l s turbom, tak mi spĺňam emisie. Čo na tom, že v reálnom svete tá 1.0 bude žrať tak 6,5-7l kým tá 1.4 5-5,5l, normy sú normy a ak chcem to auto predať, musí spĺňať normy. To že to reálne nedáva zmysel už všetci výrobcovia a odborníci a aj ľudia, čo vedia používať vedia. Žiaľ euroúradník o tom nič nevie, prípadbe má vzdelanie typu Takja: elektromobil nemá výfuk, nemá teda emisie. To je super, poďme to pretlačiť. Ale netuší o tom nič, vôbec nič. Vidí len tabuľu s emisiami. To je problém.
V Nemecku nedávno vypli pár atómiek, tvorili cca 4% elektrickej produkcie. Ich náhradou sa stali tepelné elektrárne v 97% prípadov. Znečistenie emisiami stúplo o 6% v celkovom priemere Nemecka. Prišlo k zhoršeniu kvality vzduchu v okolí elektrární. Podľa odhadov vďaka väčšiemu znečisteniu kvôli tepelným elektrárňam sa minulo o 11 miliárd viac ročne za zdravotnú starostlivosť. Lebo jadro je zlé. Ešte im ostáva pár atómiek, teda cca 13,5% elektriny z Nemecka. Skúste hádať čo sa stavia ako náhrada za ne, keď ich v roku 2022 všetky vypnú. Tepelné elektrárne. Teda cca 65-70% elektrickej energie v Nemecku bude z tepelných elektrární. A čo treba pre baterkový elektromobil? Elektrinu. A kde sa vyrobí? V tepelnej elektrárni. A prečo tam? Lebo fotovoltaika, ani vietor nedokážu zabezpečiť stabilnú výrobu energie, ktorá je potrebná pre fungujúcu rozvodnú sieť. Vodným elektrárňam odzvonilo, ich výstavba je drahá, potrebujú špecifické podmienky, blokujú dopravné trasy, ničia krajinu a ekosystémy. To už prakticky nikto nepovolí, resp. nič veľké aby sa to platilo.
Odpovedať