Základom novej motorizácie Avengeru je opäť preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý kvôli prevádzkovej efektivite pracuje v Millerovom cykle s oneskoreným zatváraním sacích ventilov. Produkuje rovných 100 koní a krútiaci moment 205 newtonmetrov.
Pohonná jednotka je spojená s novou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DCS6, do ktorej je integrovaný malý elektromotor s maximálnym výkonom 21 kilowattov (teda 29 koní) a krútiacim momentom 55 Nm.
Systém pracuje so 48-voltovou architektúrou a do okruhu je pripojená malá prídavná lítiovo-iónová trakčná batéria. Jeep neuvádza jej kapacitu, ale hovorí, že ak napríklad v meste pri jazde v kolóne neprekročíte rýchlosť 30 kilometrov za hodinu, bude vám jej energia stačiť na zhruba kilometer v čisto elektrickom režime.
Zároveň automobilka dodáva, že auto by malo byť schopné jazdiť v mestských podmienkach viac ako 50 percent času v 100-percentne elektrickom režime, aj keď je samozrejme nutné dodať, že „čas“ nie je to isté ako prejdená vzdialenosť. O niečo viac naznačuje informácia o znížení spotreby Avengeru e-Hybrid o 15 percent v porovnaní s autom bez systému MHEV.
Aby sme boli konkrétni... Základný Avenger 1.2 turbo s manuálom má priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP 5,6 litra benzínu na 100 kilometrov. V prípade e-Hybridu Jeep uvádza hodnotu 5,1 litra benzínu na 100 km. So 44-litrovou nádržou by mal mať tento model teoretický dojazd viac ako 860 kilometrov.
Nový hybridný Avenger zvládne akceleráciu z miesta na 100 km/h za 11 sekúnd, čo je o štyri desatiny horší čas v porovnaní s čisto benzínovým prevedením, maximálnu rýchlosť Jeep zatiaľ neuvádza. Novinkou vo výbave je veľké strešné okno Open-Air Sky Roof alebo kožou čalúnené sedadlá s masážnou funkciou pre vodiča.
Jeep Avenger e-Hybrid rozoznáte na ceste od súrodencov vďaka zelenému písmenu „e“ na ľavej strane veka batožinového priestoru a na jeho predaj ani nebudete musieť dlho čakať. Na trhu by mal byť dostupný od konca tohto mesiaca.
zdroj: Jeep