Ochrana dospelých

V tejto časti dosiahol Jeep Avenger priemerných 79 percent bodov, ale v zásade sa pri jeho testoch neobjavili žiadne kritické výsledky. Senzory zaznamenali len o niečo vyšší (hraničný) tlak bezpečnostného pásu cestujúceho na zadných sedadlách pri náraze na pevnú bariéru a podobné hodnoty vyšli tiež pri meraní vymrštenia figuríny z miesta vodiča na druhú stranu pri bočnom náraze.

Tieto parametre ale neprekročili medzné hodnoty, takže je možné skonštatovať, že Jeep Avenger dokáže dospelých ochrániť bez väčších problémov.

Ochrana detí

Bude zaujímavé sledovať, či koncern Stellantis vyvodí z týchto výsledkov nejaké závery a Avenger čiastočne prepracuje. Ak ale nechce stratiť priazeň určite nemalej časti zákazníkov, mal by to urobiť. Najmenší Jeep má totiž evidentný problém...

Pri čelnom náraze vykázali hodnoty figurín simulujúcich deti slušnú schopnosť ochrániť aj tých najmenších, ale to sa nedá povedať pri bočnom náraze.

Najhoršie dopadli partie hrudníka, kde snímače zaznamenali také vysoké hodnoty, že sa figurína virtuálne zafarbila do červena, teda najhoršieho možného odtieňa. Navyše sa jej hlavy dotkla ruka druhej figuríny, aj keď priame zranenie z tohto kontaktu podľa všetkého nehrozí. Celkový výsledok, len 70 percent bodov.

Ochrana chodcov

Pokiaľ ide o kontakt predných partií Jeepu Avenger s chodcom či cyklistom, žiadne prekvapenia sa nekonali. Nárazník, kapota i väčšina čelného okna crossoveru je pre týchto účastníkov cestnej premávky relatívne bezpečná. Kritické sú tradične tuhé predné stĺpiky, ich okolie a čiastočne to platí tiež pre oblasť predných svetiel.

Asistenčné systémy

Zdá sa, že v prípade chodcov má Avenger skôr problém zaregistrovať ich. Euro NCAP hovorí, že v ich detekcii a zaregistrovaní cyklistov predviedol Jeep „slabý výkon“, a to pri cúvaní, ale tiež pri prostom prechádzaní vozovky, keď automobil odbočuje v križovatke.

Podobne neuspokojivý bol tiež systém automatického brzdenia, hlavne v prípade, keď malo auto spomaliť pred protiidúcou motorkou, ktorej dáva prednosť. A s rovnakým výsledkom dopadlo identický scenár s protiidúcim automobilom, takže Jeep, respektíve Stellantis, určite majú dosť dôvodov na zamyslenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Euro NCAP