Už základný Jeep Wagoneer a jeho luxusnejšia verzia Grand Wagoneer sú poriadne veľkými autami. V USA patria medzi prepravníky pre zákazníkov vyžadujúcich miesto pre štandardnú porciu nákladu alebo všetkých členov posádky. Tomu pochopiteľne zodpovedá aj veľkosť kufra za tretím radom sedadiel s objemom 776 l. V Amerike však ani to nemusí stačiť a tak prichádza samotná automobilka s riešením, ako vyhovieť aj tým, pre ktorých je 800 l kufor pritesný. Stačilo natiahnuť auto o ďalších 30 centimetrov. V Európe takmer nemysliteľná vec sa v USA stáva realitou a na cesty prichádza 5,7 m dlhé rodinné SUV s benzínovým trojlitrovým prepĺňaným šesťvalcom pod kapotou.

30 cm šťastia

Aj pre Európana je dobré vedieť, ako je to s vozovým parkom na ostatných kontinentoch. Myslieť si, že EÚ je pupkom motoristického sveta, okolo ktorého sa všetko točí, je evidentne nezmysel. A kým na Starom kontinente politici všetko stavili kartu násilnej elektrifikácie osobnej dopravy, za Atlantikom sa na veci evidentne pozerajú inou optikou. Neznamená to však, že by nad ekológiou mávli rukou, len na ňu majú akýsi striedmejší pohľad. Priority sú tamevidentne niekde inde.

Do krajín EÚ sa dostane maximálne prostredníctvom individuálnych dovozov. S dĺžkou 5,7 m by šlo o jedno z najväčších osobných áut na našich cestách.

Jeep Wagoneer a Grand Wagoneer L získali k štandardnému rázvoru 3124 mm ďalších 178 mm (aktuálna hodnota tak presahuje 3,3 m) a zadný previs automobilka predĺžila o ďalších 305 mm. Celková dĺžka predĺžených verzií tak narástla na úctyhodných 5740 mm. Z toho samozrejme ťaží predovšetkým bezodný batožinový priestor, ktorý sa zo spomínaných 776 l za tretím radom sedadiel zväčšil až na 1252 l (!). Okrem toho sa dokáže na sedadlách v troch radoch odviezť ďalších 8 pasažierov (alebo 7 v luxusnejšej konfigurácii) a spolu si to zamieriť aj mimo asfaltových ciest. Američania skrátka milujú priestor. Veľa priestoru. Len pre pripomenutie, pod kapotou oboch predĺžených verzií je nový prepĺňaný šesťvalec Hurricane naladený na 313 kW (426 k) alebo 380 kW (517 k). K dispozícii je pohon všetkých kolies, aj pneumatické pruženie schopné Wagoneer L zodvihnúť na svetlú výšku 25,4 cm.

zdroj: Stellantis

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov