Ak ste minulé predstavenie náhodou nečítali, dovoľte na úvod bleskovú rekapituláciu. Jeep rozšíril ponuku najmenších modelov Renegade a Compass novú jednoduchšiu hybridnú techniku. Tá kombinuje preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra (130 koní a 240 Nm) s elektromotorom s výkonom 20 koní a krútiacim momentom 55 Nm.
Súčasťou pohonu oboch automobilov je nová sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka 7HDT300, ktorá prenáša násobenú silu oboch agregátov výlučne na kolesá prednej nápravy. A koľko si za tieto autá Jeep účtuje.
Najlacnejší Renegade e-Hybrid Night Eagle štartuje na čiastke 23 500 eur, v ďalšom stupni výbavy s názvom Longitude zaplatíte 24 570 eur, prostredný Limited vychádza na 26 850 eur a na vrchole stoja modely Upland (28 850 eur) a S-Limited za 30 030 eur.
Ako sa asi dalo čakať, e-Hybrid je o dosť drahší ako základný benzínový trojvalec 1.0 Turbo (v priemere o 4000 až 4500 eur) a stojí dokonca viac ako naftová verzia 1.6 Mjet s podobnými výkonmi i dynamikou, ktorá je dostupná len vo výbavách Limited s S-Limited, konkrétne o 1640, respektíve 1630 eur.
Kde e-Hybrid končí, tam 4xe začína
Renegade e-Hybrid je však stále o dosť lacnejší v porovnaní s plug-in hybridom Renegade 4xe s pohonom oboch náprav. Vo výbave Limited (190 koní) stojí 35 930 eur, takže rozdiel v cene je takmer 9100 eur.
Ak čakáte, že veľmi podobne budú vyzerať rozdiely medzi štandardným Jeepom Compass s motormi 1.3 Gse (130 k) a 1.6 Mjet (130 koní), novým 1.5 e-Hybrid a vrcholným prevedením 1.3 PHEV (190 a 240 koní), tak máte samozrejme pravdu. Kým za bežnú motorizáciu dáte 24 990 až 32 560 eur, najnovšia benzín-elektrická predokolka stojí 28 540 až 34 660 eur. Za Compass 4xe potom dáte minimálne 37 270 a v najdrahšej verzii S-Limited dokonca až 44 450 eur.
zdroj: Jeep