„Toto je najsilnejší a najschopnejší sériový Jeep Wrangler, aký kedy naša fabrika vyrobila,“ uviedol sériovú novinku automobilky Jeep Jim Morrison zodpovedný v Jeepe za trhy Severnej Ameriky. A má pravdu, nič extrémnejšie automobilka zatiaľ v sériovej výrobe neuviedla. Pod jeho prednou kapotou hrmí atmosférický motor 6.4 V8 Hemi (objem 392 kubických palcov) s výkonom 470 koní a krútiacim momentom 637 Nm (z ktorých 75 % je k dispozícii už tesne nad voľnobehom). Vďaka zvýšenému podvozku na 17-palcových diskoch a 33-palcových pneumatikách (legendárne nápravy Dana 44) prejde prakticky akýmkoľvek terénom a prebrodí rieku hlbokú 825 mm. Motor spolupracuje s osemstupňovým automatom 8HP75 a autu nechýbajú redukcia, odpojiteľný predný stabilizátor, možnosť voľby 4 jazdných režimov, ani mechanické uzávierky. Z 0 na 100 km/h sa pritom dostane do piatich sekúnd.
Sériovú podobu Wranglera Rubicon 392 si môžu zákazníci ešte vylepšiť sadou „fabrických“ doplnkov od Moparu.
Rozdielnejšie to už nejde
Z pohľadu európskeho zákazníka je až šialené, že dnes si niekto dovolí uviesť na trh terénne auto s takto veľkým nepreplňovaným benzínovým motorom. Za všetkým treba hľadať rozdielny prístup k tvorbe emisnej legislatívy a hoci je pravda, že v USA na ekológiu nekašlú (v niektorých krajinách je veľmi prísna), evidentne dáva konštruktérom viac voľnosti. Tiež si netreba motor 6.4 V8 Hemi predstavovať ako prehistorický kus železa, naopak, je to veľmi moderná konštrukcia využívajúca nové technológie. Napriek ich použitiu však musí byť každému jasné, že v EÚ by dnes niečo podobné už vzniknúť nemohlo. Ak sa do EÚ nejaké exempláre tohto auta dostanú, budú výlučne záležitosťou individuálnych dovozov. Jeho cenu zatiaľ Jeep neprezradil, prvú kusy by sa totiž mali na trh dostať až začiatkom roka 2021.