Ak trochu sledujete ponuku Jeepu na európskom trhu, tak určite viete, že plug-in hybridný Wrangler nie zase takou veľkou novinkou, ako by si mohol menej informovaný čitateľ myslieť. Auto bolo predstavené vlani na jeseň a na starom kontinente sa začalo na niektorých trhoch predávať už počiatkom tohto roka.
Základom verzie 4xe je preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra. Má maximálny výkon 272 koní pri 5250 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm pri 3000 ot./min. Pohonnej jednotke priamo asistuje remeňom pripojený štartér generátor s výkonom 61 koní (a 53 Nm) a do osemstupňovej automatickej prevodovky je namiesto meniča krútiaceho momentu integrovaný druhý elektromotor s výkonom 145 koní (a 245 Nm). Systémový výkon auta je 381 koní a najvyšší krútiaci moment 637 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku je pre všetky verzie rovnaké – 6,5 sekundy, zatiaľ čo maximálka sa pohybuje od 156 do 177 km/h.
Aby sme to mali kompletné, dodávame, že relatívne malé akumulátory umiestnené v priestore pod zadnými sedadlami majú kapacitu len 17,3 kWh (ekvivalent necelých 7 litrov benzínu) a v meste by mali vydržať 53 km a v kombinovanom cykle 47 km v čisto elektrickom režime.
V ponuke európskych predajcov bol ešte donedávna i 2,2-litrový diesel, 6.4 V8 a momentálne v cenníkoch nájdete aj preplňovaný zážihový dvojliter eTorqe bez elektrickej asistencie, ten však od modelového roka 2022 tiež končí. V ponuke ostane (ako sme už v úvode prezradili) len plug-in hybrid.
Gorilla Glas a ďalšia nová výbava
Ďalšou, trochu príjemnejšou novinkou pre rok 2022 je nové sklo Gorilla Glas divízie Jeep Performance Parts. Bude súčasťou štandardnej výbavy variantu Rubicon, za príplatok pre Saharu a firma hovorí, je až trikrát odolnejšie voči poškodeniu v porovnaní s obyčajným predným oknom.
Zákazníci dostanú na výber niekoľko nových odtieňov laku, k dispozícii je tiež vyklápacia plátenná strecha v priestore nad posádkou predných sedadiel (takzvaný Sunrider Flip Top) a v interiéri nájdete 8,4-palcový dotykový displej systému NAV Uconnect, ktorý v sebe spája najnovšie služby Uconnect, teda My Assistant, My Car, My Remote a My eCharge.
K aktualizáciám patrí tiež vylepšený balíček bezpečnostných asistentov ADAS s automatickým ovládaním diaľkových svetiel, predkolízny systém so samočinným brzdením, adaptívnym tempomatom s funkciou Stop&Go, ktoré doplnili doteraz dodávanú techniku sledovania mŕtvych uhlov, zadnú kameru alebo parkovacieho asistenta.
Jeep Wrangler 4xe modelového roka 2022 si môžu už v tejto chvíli objednávať zákazníci v Taliansku, Srbsku, Belgicku a Španielsku, ďalšie trhy EÚ budú nasledovať v priebehu decembra. Takže ak nechcete tento offroad s elektromotormi a zároveň nemáte chuť riešiť individuálny dovoz, poponáhľajte sa. A čoskoro to nebude lepšie ani v iných častiach sveta. Jeep už oznámil, že do roku 2025 chce mať 70 produkcie všetkých áut s elektrifikáciou.
zdroj: Jeep