Je zaujímavé, že Range Rover o novom variante trojlitrového radového šesťvalca vo svojej oficiálnej tlačovej správe vlastne nič nehovorí. Spomína predovšetkým novú výbavu HST so štandardne dodávaným vzduchovým podvozkom a v texte nájdete tiež zmienku o vylepšenom adaptívnom tempomate a asistentovi riadenia, ktorý dokáže presnejšie udržať auto uprostred jazdného pruhu.
Že má aj nový motor, zistíte až potom, keď sa pozorne pozriete do galérie na fotografie. Práve v nich nájdete informačnú schému, ktorá okrem známych verzií P400 a D300 spomína aj prevedenie s označením P340 AWD Automatic. Ide o novinku s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 480 Nm, ale okrem času akcelerácie na z miesta na stovku (za 6,3 sekundy) o nej viac dát nenájdete. Tak možno neskôr.
Kým radové šestky motorový priestor Velaru už nejakú dobu okupujú, pod kapotou Jaguaru F-Pace je to úplne nová technika.
Benzínový model nesie meno F-Pace 400 Sport, pričom jeho trojliter je tiež preplňovaný kombináciou elektrického kompesoru a klasického turbodúchadla poháňaného výfukovými plynmi typu twin-scroll (s dvomi oddelenými vetvami pre tri a tri valce). Motor vybavený priamym vstrekovaním s pracovným tlakom 250 barov produkuje 400 koní a 550 newtonmetrov, takže parametrami je na tom rovnako ako výbehová V6.
Vždy ako mild-hybrid
Pohonná jednotka je schopná v spolupráci so štandardne dodávaným osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies zariadiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 kilometrov za hodinu. Mild-hybridný systém s napätím 48 voltov pracuje s integrovaným štartér-generátorom, ktorý ukladá prebytky rekuperovanej elektrickej energie do malej lítiovo-iónovej batérie uloženej pod batožinovým priestorom a spätne ju využíva pri akcelerácii, keď asistuje spaľovaciemu agregátu v obrátenom režime ako elektromotor.
Rovnaká technológia pracuje aj v naftovom modeli F-Pace 300 Sport, v tomto prípade ale radovej šestke asistujú dve sériovo zapojené sekvenčné turbodúchadlá s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek. Spoločne s piezo-elektricky ovládaným vstrekovaním common-rail s tlakom 2500 barov vznetové Ingenium dodáva 300 koní a 650 Nm. Nový dieselový Jaguar zrýchli na stovku za 6,4 sekundy, dokáže sa rozbehnúť na 230 km/h a jeho priemerná udávaná spotreba podľa metodiky WLTP je 7,4 litra nafty na 100 km.
Poslednou veľkou novinkou v tomto aute je infotainment s integrovanou hlasovou asistentkou Amazon Alexa, ktorou môžete ovládať nielen samotné auto, ale po spárovaní so svojim domovom na diaľku aj jednotlivé systémy pripojené na chytrú domácnosť.
zdroj: JLR