Nové autá, ktoré nemecké automobilka v najbližších rokoch predstaví, by mali pôsobiť menej seriózne, no o to priateľskejšie a veselšie by mali vyzerať a dávať väčší dôraz na pozitívne emócie. Takýto prístup si Volkswagen vyskúšal už v prípade elektrického modelu ID.Buzz, ktorý dostal retro dizajn pripomínajúci prvú generáciu VW T1 (Typ 2).
„Tento model je plný emócií a je ikonou ešte predtým, ako sa dostal na cesty,“ hovorí Kabaň o novom modeli ID. Buzz. a dodáva, „všetci sú ním nadšení“.
Elektrický retro van od Volkswagenu bol očakávanou novinkou tohto roka.
„Budeme sa snažiť navrhovať naše autá tak, aby v sebe mali viac emócií. Záleží samozrejme na konkrétnom produkte, nie každé auto môže mať taký pozitívny a priateľský charakter ako ID. Buzz, ale jedna vec je istá. Uvidíte viac a viac konkrétnych krokov týmto smerom, a to nielen v segmente elektrických áut,“ naznačuje slovenský dizajnér.
Nový predseda predstavenstva Volkswagenu a bývalý šéf Škody, Thomas Schäfer, vidí v dizajne áut prioritu. Nemci skrátka chcú posilniť emocionálne puto, ktoré k nej zákazníci majú. „Volkswagen potrebuje byť viac priateľský, nie agresívny,“ súhlasí Schäfer. Aj podľa neho agresívna predná časť áut nefunguje, aj keď nie všetky modely budú mať taký „usmievavý“ výraz ako Buzz.
zdroj: Autocar